اخبار فرش ماشینی

توسعه صنعت نساجی با حذف قاچاق و واردات غیرقانونی امکان پذیر است

 

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک گفت : حدود ۷۰ درصد آن به صورت قاچاق از ترکیه و چین وارد می شود و هیچگونه حقوق دولتی هم پرداخت نمی کند.

مهدی یکتا در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت : هرگونه تلاش برای توسعه داخلی صنعت و حمایت از تولید کنندگان با حذف پدیده قاچاق امکان پذیر است و تا زمانی که ورود غیر قانونی و مسیرهای قاچاق این کالا محدود نشده است ، نمی توان به اثربخشی و کارایی سیاست ها و برنامه ها امیدوار بود.

وی گفت: اصلاً انتظار نداریم که دولت ورود کالاهای خارجی را ممنوع کند و به صفر برساند ، برای اینکه توسعه رقابت با حضور رقیبان امکان پذیر است و اگر می خواهیم در بازارهای جهانی و منطقه حضور پایدار داشته باشیم باید بتوانیم کالاهای با کیفیت را تولید کنیم.

یکتا افزود : اما نباید بازار داخلی را به راحتی در اختیار خارجی ها قرار دهیم و امیدواریم همه بخش ها اعم از دولتی و خصوصی برای ارتقاء صنایع پوشاک کشور و حضور رقابت پذیر در داخل و خارج تلاش کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی گفت: دولت می تواند در تدوین راهبرد صنایع نساجی به کاهش هزینه های اداری و همچنین مشوق های تجاری توجه کند و امیدواریم از مزیت های خوبی که در تولید داخلی از نظر طراحی ، تنوع و کیفیت و سلیقه شناسی داریم بتوانیم به پیشرفت در صنعت نساجی برسیم.

وی گفت: تولیدات ایرانی در محصولات با کیفیت متوسط به بالا به راحتی می تواند با محصولات خارجی رقابت کند و حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد پوشاک خارجی از چین و ۳۰ تا ۴۰ درصد نیز از ترکیه به کشور وارد می‌شود و تولیدکنندگان خارجی مشوق‌های زیادی برای صادرات دارند.

یکتا گفت : برای بهبود تولید رقابتی و صادرات گرا باید حمایت‌هایی مانند جوایز صادراتی هم برنامه ریزی شود و تولیدکنندگان ترکیه از مالیات ۱۸ درصدی معاف هستند و جوایز صادراتی هم می گیرند و صادرات نساجی و پوشاک ترکیه ۲۵ میلیارد دلار در سال است.

وی تصریح کرد: در ایران جایزه صادراتی هنور فعال نشده و هزینه های اداری هم زیاد است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×