اخبار فرش ماشینی

تهیه هزینه ی فرش های حرم حضرت علی (ع) توسط مردم فارس

هزینه تهیه ۷۴۴ مترمربع از فرش‌های حرم حضرت علی(ع) از تمامی شهرستان‌های استان فارس جمع‌آوری شده و در بافت این فرش‌ها نام استان فارس نیز به رسم یادبود آورده شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در فارس گفت: هزینه تهیه ۷۴۴ مترمربع از فرش‌های حرم حضرت علی(ع) از تمامی شهرستان‌های استان فارس جمع‌آوری شده و در بافت این فرش‌ها نام استان فارس نیز به رسم یادبود آورده شده است.

مهدی‌یار افزود: درودگری درب حرم مسلم‌بن‌عقیل نیز در استان فارس انجام شده است؛ همچنین وی گفت: ۲ درب طلا نیز برای حرم مطهر حضرت اباالفضل نیز در استان فارس تهیه شده است و ویژگی خاص این درب‌ها این است که هردو طرف درب زیباسازی شده‌است و پشت درب‌ها به همت هنرمندان شیرازی خاتم‌کاری و روی درب‌ها نمای طلا کار شده‌است.

مهدی یار گفت: از جمله دیگر اقدامات مردم استان فارس در بازسازی عتبات عالیات می توان به درودگری و طلا کاری ۴ درب کاظمین،آماده سازی ۶ درب دیگر به همت خیرین مرودشت، اقلید،‌ کازرون و کارمندان آموزش‌وپرورش، تامین اعتبار درب طلا به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان توسط خانواده شیرازی در سامرا و یک هزار و۳۹۰ مترمربع فرش و ۸ کیلوگرم طلا آماده و فرستاده شده به سامرا است. مردم تمام شهرهای استان فارس در بازسازی و مرمت تمام حرم‌های اهل بیت(ع) در عتبات عالیات نقش ممتاز دارند./

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×