اخبار فرش ماشینی

محمد مروج: تعدیل نیروی انسانی در صورت تداوم رکود فعلی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با بیان اینکه تعدیل نیروی کار در صنعت، ابتدای سال ۹۵ شدت بیشتری خواهد یافت گفت: هیچ گشایشی در زمینه ال سی و سوئیفت اتفاق نیفتاده و در چنین شرایطی بخشنامه جدید مالیاتی به صنایع ابلاغ شده که اجرای آن تعدیل نیروی کارخانه ها را افزایش می دهد.

محمد مروج در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره بحث های مطرح شده مبنی بر گشایش های صورت گرفته در زمینه ال سی و سوئیفت و تأثیر آن بر بخش صنعت، اظهار داشت: تاکنون گشایشی در این زمینه اتفاق نیفتاده و گشایش اعتباری صورت نگرفته است. در واقع بانک های کارگزار هنوز مشخص نشده اند.

وی توضیح داد: بانک هایی که تولید کنندگان با آنها کار می کنند، باید بانک های کارگزار خود را مشخص کنند و این در حالی است که به دلیل جرایمی که در شرایط تحریم برای بانک های اروپایی وضع شده بود، در حال حاضر بانک های خارجی جرأت همکاری با طرف های ایرانی را ندارند.

وی با بیان اینکه شرایط تولید را برای سال آینده بدتر از امسال پیش بینی می کنیم، گفت: امسال تولید کنندگان، شب عید و سال جدید را حس نمی کنند و در حال حاضر با کاهش تولید در صنایع روبه رو هستیم.

* ۷۰ درصد ظرفیت کارخانه های نساجی غیرفعال است

مروج با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۰ درصد ظرفیت واحدهای تولیدی در صنعت نساجی فعال است، افزود: امسال تعدادی از کارخانه های این صنعت تعطیل شده اند که البته این کارخانه ها به طور رسمی تعطیلی خود را اعلام نمی کنند،افزود: این کار باعث می شود تا بدهکاران به این واحدها، بدهی خود را به آنها نپردازند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته وی، این واحدهای تولیدی با تعدیل نیروی کار مواجه شده اند، اما سعی می کنند کارخانه را باز نگه دارند و چراغشان روشن باشد، هر چند تولیدی نداشته باشند تا از این طریق، عنوان تعطیل به آنها داده نشود.

وی با اشاره به آمار ارائه شده از سوی معاون قبلی وزیر صنعت در مورد تعطیلی ۹ هزار واحد صنعتی در شرکت های صنعتی طی سال گذشته، گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی در خارج از شهرک های صنعتی مستقر هستند که آنها جزو این آمار محاسبه نشده اند، وگرنه آمار بیشتری عنوان می شد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران در ادامه با اشاره به تعدیل نیروی کار کارخانه های نساجی طی سال جاری، اظهار داشت: معمولاً تعدیل نیرو در ابتدای هر سال اتفاق می افتد و پیش بینی ما این است که ابتدای سال آینده تعدیل بیشتری در این بخش در کارخانه ها داشته باشیم.

* سال ۹۵، سال سختی برای صنعتگران است

وی با بیان اینکه سال آینده، سال سخت تری پیش روی صنعتگران خواهد بود، گفت: دلیل این مسئله آن است که رکود موجود به یک رکود مزمن تبدیل می شود و همین مسئله وضعیت صنایع را وخیم تر می کند.

به گفته وی، در حال حاضر دولت تلاش می کند تا تورم را تک رقمی کند که کنترل تورم، کار آسان تری نسبت به برطرف کردن رکود است اما تشدید رکود باعث تعطیلی کارخانه ها خواهد شد.

مروج تصریح کرد: در شرایط فعلی بهترین کار این است که تولید کنندگان سرمایه خود را در بانک سپرده گذاری و بدون دردسر، سود دریافت کنند.

* بخشنامه جدید مالیاتی، تعدیل نیروی کارخانه ها را افزایش می دهد

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال آینده با اجرایی شدن اصلاحیه قانون مالیات ها، تعدیل نیروی بیشتری در کارخانه ها خواهیم داشت، گفت: این قانون یک طرفه و بدون مشورت گرفتن با افراد مرتبط تهیه شده و تردیدی نداریم که دولت مجبور به تغییر این قانون خواهد شد.

وی از ابلاغ بخشنامه دولت در مورد اجرایی شدن اصلاحیه قانون مالیات ها به صنایع برای اجرا از ابتدای سال ۹۵ خبر داد و گفت: طبق این قانون، ممیز مالیاتی می تواند دستور زندانی شدن مؤدی مالیاتی را صادر کند در حالی که برای صدور حکم زندان باید دادگاه تشکیل شود نه اینکه با تصمیم یک ممیز، این اتفاق بیفتد.

وی تأکید کرد: در صورت اجرای این قانون، کارخانه های تولیدی تعطیل خواهند شد.ش

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×