اخبار فرش ماشینی

تزئین سالن‌های اجتماعات‌ دستگاه‌های دولتی‌ به‌ نقش فرش دستباف کرمان‌

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد عابدی‌نژاد‌ ظهر امروز در ‌مراسم اختتامیه مسابقه طرح و نقشه فرش دستباف منطقه ‌جنوب شرق کشور در کرمان با اشاره کپی‌برداری از نقشه‌های فرش دستباف ایران در کشورهای جهان اظهار داشت: برای جلوگیری از این امر باید در هر کشوری که احتمال بروز کپی‌برداری وجود داشته باشد به سراغ ایجاد انحصار در نقشه‌ها برویم.

وی از تشکیل کمیته تخصصی فرش دستباف در کرمان خبر داد و افزود: به منظور آشنایی بیشتر مردم و گردشگران داخلی و خارجی با فرش دستباف تصمیم داریم فضاهای دیواری سالن‌های اجتماعات تمام دستگاه‌های دولتی را به طرح‌ها و نقوش فرش دستباف کرمان مزین کنیم.

‌محسن سلاجقه‌ معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان کرمان در این مراسم‌ گفت: اختتامیه نخستین مسابقه طرح و نقشه فرش دستباف منطقه ‌جنوب شرق کشور با حضور شرکت کنندگانی از استان‌های هرمزگان‌، سیستان و بلوچستان و کرمان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه رشته طراحی خود شامل دو بخش عشایری و روستایی بود، تصریح کرد: بر این اساس ۹ نفر به عنوان نفرات اول تا سوم در هر رشته انتخاب شدند که قرار است برای المپیاد نهایی کشور معرفی شوند.

به گزارش فارس در حاشیه ‌برگزاری این مراسم‌‌ نمایشگاه دائمی فرش دستباف افتتاح شد که در قالب آثار نفیس و ارزشمندی از فرش دستباف کرمان در محل سازمان صنعت‌، معدن و تجارت برپا است.

علاقمندان در صورت تمایل به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه در ساعات اداری به‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان مراجعه کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×