اخبار نساجی

تجارت ۹۴ میلیارد دلاری کشور در سال ۹۱/ بهبود ۶.۲ میلیاردی تراز تجاری

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به صادرات ۴۱ و واردات ۵۳ میلیارد دلاری کالا در سال ۹۱، از اجرایی کردن گمرک نوین و اصلاح فرایندها در سال جاری خبر داد.

عباس معمارنژاد در مورد عملکرد سال ۱۳۹۱ گمرک اظهار داشت: در سال گذشته ۵۳.۳ میلیارد دلار واردات به کشور انجام شده که نسبت به سال قبل از آن ۱۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: همچنین میزان صادرات از گمرکات کشور در این مدت ۴۱.۵ میلیارد دلار بوده که ۵ درصد از سال قبل از آن کمتر است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال تغییر در تعرفه‌های گمرکی خصوصاً در بخش خودرو در سال جاری گفت: فعلا تا کنون کتاب مقررات واردات و صادرات ابلاغ نشده و تا زمان ابلاغ آن همانند سال گذشته عمل خواهد شد.

معمارنژاد در مورد مهمترین اولویت‌های گمرک در سال جاری تصریح کرد: مهمترین برنامه امسال اجرایی کردن گمرک نوین در کشور است که شامل به‌کارگیری نرم‌افزارهای جدید،‌ اصلاح فرایندها و پیاده‌سازی کنوانسیون تجدید نظر شده کیوتو و در راستای طرح تحول گمرک است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گزارش فارس، نسبت صادرات به واردات در سال ۹۱ روند کاهشی داشته به طوری که فاصله ۱۸ میلیارد دلاری سال ۹۰ به ۱۱.۸ میلیارد دلار کاهش یافته است که علت اصلی آن، کاهش ۸.۵ میلیارد دلاری واردات در سال ۹۱ بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×