اخبار فرش ماشینی

تاکید مسئولین آذربایجان شرقی و نخجوان بر تولید و صادرات مشترک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بع نقل از سرگنسولگری کشورمان در نخجوان ،هیات اقتصادی ۲۴ نفره استان آذربایجانشرقی به سرپرستی علی نواداد معاون هماهنگی امور فرهنگی و اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی روز چهارشنبه برای دیدار دو روزه و بررسی چشم انداز همکاریهای فیمابین وارد جمهوری خود مختار نخجوان شد .
این هیات متشکل از مسوولین و فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی از جمله رئیس اتاق بازرگانی تبریز، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و رئیس اتحادیه کشاورزی استان، رئیس اتحادیه فرش کشور و تعدادی دیگر از نمایندگان شرکت ها و صنایع فعال در حوزه های ساختمان، صنایع مواد غذایی، بسته بندی، واردات و صادرات، حمل و نقل، شیشه، فولاد، کشاورزی و محصولات ساختمانی و نمایندگانی از منطقه آزاد ارس در بدو ورود در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران حضور یافته و با منصور آیرم سرکنسول کشورمان دیدار کردند .
سرکنسول ایران در این دید ار با ارائه توضیحاتی در خصوص ویژگی ها و ظرفیت های جمهوری خود مختار نخجوان، زمینه توسعه همکاری های دو جانبه را مهیا دانست.
منصور آیرم همکاری های اقتصادی مشترک در نخجوان را پلی برای همکاری های گسترده تر با کل جمهوری آذربایجان و حتی منطقه قفقاز و کشورهای حوزه سی آی اس دانست.
علی نواداد معاون استاندار آذربایجان شرقی نیز تلاش ها برای ایجاد بسترهای همکاری دو جانبه، توسعه مناسبات با جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان را برای ایران و استان آذربایجان شرقی مهم دانست و از تحول پیش آمده در طی چند سال اخیر در روابط دو جانبه ابراز خرسندی کرد.
سپس هیات اقتصادی استان آذربایجان شرقی به همراه سرکنسول کشورمان در مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان حضور داشته و با آذر زینال اف و میرهاشم سیداف معاونین رئیس مجلس عالی دیدار کردند.
آذر زینال اف معاون اول مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان و عضو کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، با اشاره به وجود ظرفیت های خوب برای همکاری در حوزه های کشاورزی، راه آهن و دارو، زمینه گسترش روابط در این حوزه ها را بسیار مناسب و مفید دانست و خواستار تسهیل امور در این بخش ها شد.
سپس نشست مشترکی با حضور فامیل سیداف وزیر اقتصاد نخجوان و جمعی از مسئولین و فعالان اقتصادی این جمهوری برگزار شد .
وزیر اقتصاد نخجوان در این نشست در باره توانمندی های این جمهوری در عرصه های مختلف و تمایل برای همکاری با تجار و فعالان اقتصادی ایران بحث کرد .
معاون هماهنگی امور فرهنگی و اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص ظرفیت های موجود در این استان جمهوری اسلامی ایران ، همکاری های اقتصادی به ویژه موضوع تولید و صادرات مشترک را مورد تاکید قرار داد.
در ادامه جلسه روسای هیات ها ضمن معرفی افراد حاضر در جلسه، از هر یک از فعالان اقتصادی برای حضور در پنل های مشترکی که برای گفتگو و بررسی امکان همکاری های دو جانبه در حوزه های صنعتی، صادراتی، سرمایه گذاری و تولیدی تشکیل گردیده بود دعوت به عمل آوردند.
بازدید از مرکز تجارت و چند کارخانه تولیدی از جمله کارخانه های سیمان، مبل و لوازم اداری، مواد غذایی و لوله و پروفیل برنامه روز اول هیات اقتصادی آذربایجان شرقی به نخجوان بود .
این هیات در دومین روز این سفر به گفتگوهای خود با طرف های تجاری در این جمهوری ادامه خواهد داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×