اخبار فرش ماشینی

به جای تولید فرش به فکر بازار صادراتی باشیم

 

 

“محمدمهدی زاهدی”، نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با مشکلات پیش روی صادرات فرش ایرانی، گفت: دارهای قالی غیر استاندارد، نامرغوب بودن کیفیت مواد اولیه و نبود نهادی پیگیر جهت ارائه مواد مرغوب و باکیفیت به قالیبافان و تولیدکنندگان از جمله مشکلات این بخش به شمار می رود.
وی تصریح کرد:همچنین ضعف بازاریابی جهانی، عدم تولید انبوه از یک نقشه خاص و نبود معافیت‌های مالیاتی از دلایل رکود صادرات فرش در سال‌های اخیر است.
وی در ادامه افزود: اگر تمایل داریم که نگاه صادراتی به فرش دستباف داشته باشیم قطعا تنها راه حل موجود بازاریابی است زیرا بازارهای قدیمی توان رقابتی خود را از دست داده اند و لازم است با شناخت فرهنگ جهانی این توان را تقویت نموده و با قوای جدید وارد بازارهای دنیا بشویم.
زاهدی اذعان داشت: با شناخت سلایق هر منطقه و کشور، می‌توانیم محصول باب طبع آنها را منطبق با فرهنگ خودشان تولید کنیم تا در نتیجه فرش ایرانی به رونق سال‌های گذشته خود بازگردد.
وی در رابطه با صنعت فرش کرمان، گفت: فرش کرمان یک برند مشهور در سطح کشور و حتی جهان در سال‌های گذشته بود اما متأسفانه به دلایل مختلفی از جمله حضور رقبایی همچون هند و پاکستان در این حوزه از رونق آن کاسته شده و ما نتوانستیم با نگاه علمی به رقابت با این رقبا بپردازیم.
این نماینده مجلس اظهار داشت: در حال حاضر از نظر تولید ۲۴۰ هزار مترمربع، بافت در استان کرمان داریم که با توجه به پتانسیل‌های موجود تا برنامه ششم این عدد به ۴۸۰ مترمربع خواهد رسید.
“زاهدی” در پایان تأکید کرد: مسئله‌ای که در صنعت فرش اهمیت دارد میزان تولید نیست بلکه ایجاد بازارهای جدید برای فروش تولیدات است و تا زمانی که نتوانیم بازارهای جهانی و مناسبی برای محصولاتمان بیابیم، قادر به افزایش تولید این هنر ملی در کشور نخواهیم بود

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×