اخبار نساجی

بهره برداری از ۱۵ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۹۵

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مدیر طرح‌های شرکت ملی پتروشیمی با اشاره به اولویت بندی ۶۰ طرح پتروشیمی گفت: ۱۵ طرح در اولویت اول قرار دارند که در سال‌های ۹۴ و ۹۵ به ظرفیت ۸.۵ میلیون تن به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرضیه شاهدایی گفت: با توجه به تعداد بالای این طرح‌های توسعه ای و پیشرفت فیزیکی متفاوت این طرح‌ ها را اولویت‌بندی کردیم چنانچه طرح‌های بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد را در اولویت اول قرار دادیم تا نظارت، همیاری و کمک به آنها پیش از بقیه طرح‌ها انجام شود. همچنین طرح‌های با پیشرفت از ۲۰ تا ۶۰ درصد در اولویت دوم و از یک تا ۲۰ درصد در اولویت سوم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این ۶۰ طرح مجموعاً ۳۳.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد و ظرفیت تولید صنایع پتروشیمی را دو برابر می‌کند چنانچه ظرفیت فعلی ۶۰ میلیون تنی به ۱۲۰ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد و تا پایان ۹۴ حدود ۶ یا ۷ طرح به ظرفیت ۲.۷ میلیون تن و در پایان سال ۹۵ حدود ۸ طرح دیگر به ظرفیت ۵.۸ میلیون تن راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر طرح‌های شرکت ملی پتروشیمی با بیان این که ۶ طرح پتروشیمی در اولویت دوم و ۳۹ طرح در اولویت سوم قرار دارند گفت: طرح‌های اولویت دوم از سال ۹۶ شروع به ورود به مدار می‌کنند و عمدتاً فاینانس آنها فعال شده است و طرح‌های اولویت سوم با مشکلات اجرایی به خصوص فعال نشدن فاینانس و همین طور رفع تحریم‌ها مواجه هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شاهدایی گفت: بیشترین مشکل طرح‌های پتروشیمی در دست اجرا، تأمین فاینانس است اما مشکلات دیگری از جمله آورده سرمایه‌گذاران، تأمین خوراک در بالادست، تأمین دانش فنی، تأمین تجهیزات و اقلام و گرفتن خدمات از شرکت‌های معتبر خارجی از جمله دیگر مشکلات این پروژه‌هاست که بخشی از آنها به شرایط تحریم باز می‌گردد و امید است با توجه به فضای جدید به وجودآمده بتوانیم جهش دوباره صنعت پتروشیمی ایران را رقم بزنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×