اخبار فرش ماشینی

بهره‌برداری از کارخانه تولید منسوجات پزشکی در کلاردشت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

معاون اول رئیس‌جمهور پس از بازدید از طرح پرورش ماهی در قفس در نوشهر، کارخانه تولیدی منسوجات بی‌بافت کلاردشت را به منظور تامین و تولید منسجولات پزشکی افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، مدیرعامل و سرمایه‌گذار کارخانه نساجی بی‌بافت کلاردشت در حاشیه افتتاح این کارخانه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این کارخانه برای مصارف پزشکی، بهداشتی و مراکز بیمارستانی فعالیت دارد که با مشارکت بانک ملی ایران و بخش خصوصی احداث و به بهره‌برداری رسید.

امیرمسعود تدین افزود: عملیات احداث این کارخانه از سال ۱۳۸۱ در زمینی به مساحت ۷۰ مترمربع آغاز شد که ۲۲ هزار متر مربع وسعت سوله و سالن تولید آن است.

وی درباره اعتبارات تخصیص یافته این پروژه گفت: احداث این کارخانه بالغ بر ۱۷۶ میلیارد تومان بوده اعتبار در بر گرفت که ۳۷ میلیون یورو صرف خرید و تجهیز ماشین‌آلات آلمانی آن شده است و با توجه به تحریمی که پیش رو داشتیم نصب ماشین‌آلات آلمانی آن با کمک مهندسان آلمانی و ایرانی زمان بر شد.

مدیرعامل و سرمایه‌گذار کارخانه نساجی بی‌بافت کلاردشت میزان تولید منسوجات بی‌بافت را ۲۵ هزار تن در سال اعلام کرد و گفت: این میزان تولید باعث تامین نیازهای مراکز پزشکی ما می‌شود و نیز از ورود ۱۵ هزار تن منسوجات پزشکی خارجی به کشور جلوگیری و حدود ۴۵ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: فاز نخست خط تولید اِسپان لِس بی‌بافت برای ۶۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است که تلاش می کنیم با پشتیبانی دولت بتوانیم تا پایان امسال خط اسپان باند آن را هم فعال کنیم و اشتغال مستقیم از ۱۵۰ نفر به ۸۰۰ نفر برسد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×