اخبار فرش ماشینی

برگزاری دومین جلسه کمیته تخصصی پتو، کالای خواب و حوله

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

دومین جلسه کمیته تخصی پتو، کالای خواب و حوله در تاریخ ۱۱/۰۳/۹۴ در محل انجمن صنایع نساجی ایران و با هدف بحث و بررسی در مورد برندینگ، تشویق خریداران به تهیه تولیدات داخل با حضور تولیدکنندگان و فعالان صنعت پتوبافی و کالای خواب با حضور آقایان بختیاری، بصیری، حسینزاده، قلیوند، گیوهچی، میرلوحی و نیکو برگزار شد.

در این جلسه، حسین زاده- نماینده گروه صنعتی گلبافت- به طرح ویژه مبارزه با قاچاق کالاهای نساجی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد که شامل مواردی مانند ثبت برندها و مشخصات کالاهای وارداتی، برخورد با واردات البسه دست دوم و … میشود.

وی سپس به ارسال نامهای از سوی تعدادی از فعالان صنعت پتو به مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صنعت پرداخت و گفت: در این نامه، پیشنهاداتی پیرامون کنترل و نظارت ورود پتو ارائه شده است و شامل مواردی مانند ردیابی چگونگی ورود و توزیع کالای قاچاق از اطلاعات دریافتی در سطح عرضه و فروشگاهها، ایجاد سامانه جامع هوشمند توسط وزارت صنعت و اجبار متصدیان و صاحبان انبارهای عمومی نسبت به درج ورود و خروج کلیه کالاها، بازرسی ادواری از انبارهای عمومی، توجه کامل اداره استاندارد و وزارت بهداشت به کیفیت پتوهای وارداتی و ممانعت از ورود پتوهای غیربهداشتی، توقف یا ممنوعیت موقت ورود انواع پتوی خارجی با توجه به کفایت، ظرفیت و توان بالای تولیدی شرکتهای تولیدکننده پتو در ایران،ارائه تسهیلات بانکی با نرخ تک رقمی توسط بانکهای کشور، تخفیفات مخصوص صدا و سیما جهت تبلیغات محصولات نساجی تولید داخل، معافیت از پرداخت یا کاهش مالیات ارزش افزوده بهصورت موقت توسط دارایی و … میشود.

نیکو- مدیرعامل شرکت نیکوباف- هم عنوان داشت: متأسفانه در کشور ما فقط واردکننده رسمی و تولیدکننده مورد شناسایی نهادهای مختلف دولتی قرار می گیرند و باید به بهانههای مختلف مشمول پرداخت مبالغ مختلف میشوند در حالی که اصناف، فروشگاهها و خردهفروشان از این قاعده مستثنی هستند!

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

گیوهچی نیز خواستار ممنوعیت ثبت سفارش واردات کالاهایی شد که در ایران تولید میشوند و آن را حرکتی در راستای کنترل قاچاق و حمایت از تولید داخل دانست.

در ادامه جلسه، عمید- معاون فنی انجمن- ضمن اشاره به نامه صنعتگران پتو به دفتر صنایع نساجی وزارت صنعت، اجرای برخی از موارد این نامه را غیرعملی دانست و افزود: انجمن صنایع نساجی در مورد قاچاق، نامه مفصلتری به وزارت صنعت ارسال کرده و متذکر شده با توجه به حمایت از تولید داخل معتقدیم باید مبالغ هنگفتی مانند سهم بیمه کارفرما، مالیات و .. که از تولیدکننده دریافت میشود، کاهش یابد یا تعدیل شود تا تولیدات رقابتپذیر و قیمت تمام شده محصولات داخلی، منطقی گردد، اجرای این موارد قطعاً عملی است و باید آن را از دولت بخواهیم.

حسینزاده- نماینده گروه صنعتی گلبافت- پیشنهاد راهاندازی فروش اینترنتی پتو و سایر محصولات نساجی را مطرح کرد و اذعان داشت: تولیدکنندگان نساجی میتوانند از طریق اینترنت به معرفی محصولات و فروش خود بپردازند به این ترتیب هم مصرفکننده به خرید اجناس اصلی و باکیفیت اطمینان کامل دارد و هم تولیدکننده در زمینه فروش یا خیال آسودهتری به فعالیت میپردازند. این پیشنهاد با انتقاد میرلوحی- نماینده شرکت گلفام نسج- روبرو شد . وی اعتقاد داشت که فروش اینترنتی هنوز در صنف نساجی، نهادینه نشده است و حتی توزیع محصولاتی مانند پتو برای ما در فروشگاههای زنجیرهای چندان موفقیت آمیز نبود.

وی، تولید کالای خواب را به مراتب آسانتر از تولید محصولی مانند فرش ماشینی دانست و گفت: به همین دلیل بسیاری از واحدهای زیرپلهای با یک چرخ و یک کارگر به تولید کالای خواب میپردازد و با نازلترین قیمت و کیفیت، تولیدات خود را روانه بازار مصرف میکنند و به این ترتیب بازار تولیدکنندگان شناختهشده و معتبر را دچار رکود مینمایند.

قلیوند- مدیرعامل شرکت نازخواب فروغ- نیز ضمن انتقاد از حضور کمرنگ تولیدکنندگان پتو و کالای خواب در این جلسه، گفت: تا زمانی که خودمان، خود را قبول نداشته باشیم نباید از دولت انتظار شنیدن مسائل و مشکلاتمان را داشته باشیم.

وی به هزینههای سرسامآور تبلیغات در سطح شهر و همچنین صدا و سیما اشاره کرد و خواستار تخفیف این سازمان برای تبلیغات منسوجات تولید داخل شد.

در این جلسه، بصیری- مدیرعامل شرکت رزینتاژ- به موفقیت این شرکت در زمینه فروش اینترنتی اشاره کرد که براین اساس حتی از دورترین شهرهای کشور نیز درخواستهای خرید وجود دارد.

بختیاری-مدیرعامل پتوی پاکان- نیز مشکلات و چالشهای تولید در صنعت نساجی را مشابه مشکلات سالهای گذشته دانست که در اغلب جلسات مطرح میشوند اما راهکارهای رفع آنها اجرایی نمیگردند!

در پایان جلسه فروش اینترنتی پتو و کالایخواب، تخفیف برای انجام تبلیغات در رسانه ملی، ممنوعیت ثبت سفارش پتو و کالای خواب و ممهور شدن شماره اظهارنامه در تمام کارتنهای محصولات وارداتی، مورد اجماع حضار قرار گرفت؛ البته با این توضیح که ممنوعیت ثبت سفارش پتو و کالای خواب با انتقاداتی همراه بود و حضار اجرای آن را امکانپذیر تلقی نکردند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×