گزارش نمایشگاه ها

برگزاری جشنواره تابستانی فرش نفیس دستباف کاشان در تهران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

عضو هیئت امناء موزه ملی فرش ایران از برگزاری جشنواره تابستانی فرش نفیس دستباف کاشان در تهران خبر داد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه کاشان، امیر حسین چیت سازیان گفت: همزمان با برگزاری هفته فرهنگی و گردشگری کاشان،  گنجینه‌ فرش‌های نفیس دستباف کاشان از ۲۱ تا ۳۱ تیرماه جاری در موزه ملی فرش ایران نمایش داده می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی بهتر آثار متنوع و ارزشمند هنرمندان و تولید کنندگان کاشانی و نیز پاسداشت پیشکسوتان شهر فرش‌های ابریشمی زربافت جهان ذکر کرد و افزود: در این جشنواره که بالغ بر۴۰ فرش نفیس معاصر به نمایش درمی‌آید، کارگاه‌های رنگرزی و طراحی و بافت نیز برای آشنایی مخاطبین دایر می‌شود.

مدیر گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: همزمان با این جشنواره و هفته فرهنگی کاشان، برگزاری جلسات متعدد و ارائه نمایشگاه گردشگری این شهر باستانی و محصولات ذیربط برجاذبه های این دیار خواهد افزود.

چیت سازیان از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، شهرداری کاشان، دانشگاه کاشان، پژوهشکده فرش ایران، اتحادیه تولید کنندگان فرش کاشان و دفتر انجمن علمی فرش در کاشان، حامیان برگزاری این جشنواره  قدردانی کرد و افزود: در پایان برگزاری جشنواره از هنرمندان رشته‌های مختلف فرش تجلیل می‌شود.

 جشنواره تابستانی فرش نفیس دستباف کاشان از ساعت ۹ تا ۱۸ در موزه ملی فرش ایران واقع در تهران- تقاطع کارگرشمالی و فاطمی برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×