گزارش نمایشگاه ها

برگزاری هفتمین نمایشگاه فرش دستباف مشهد – ۱۳ تا ۱۷ تیر ماه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

برگزاری هفتمین نمایشگاه فرش دستباف مشهد - 13 تا 17 تیر ماه

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی از برگزاری هفتمین نمایشگاه فرش دستباف مشهد در روزهای ۱۳ لغایت ۱۷ تیرماه خبر داد.

هادی مخملی درگفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران در خصوص برگزاری این دوره از نمایشگاه، اظهارداشت: این نمایشگاه به منظور فراهم آوردن بستری مناسب جهت رونق بخشیدن به تعاملات تجاری و هم‌اندیشی در تقویت توانمندی‌ها و ارایه تولیدات متنوع و برتراین هنر صنعت، در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال نیز مانند سال‌های گذشته میزبان سایر استان‌ها نیز هستیم، تصریح‌کرد: این نمایشگاه به متراژ بیش از ۵۰۰۰ متر مربع در سالن فردوسی محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارتقای سهم ایران در بازارهای جهانی فرش، افزایش تقاضای فرش در بازارهای داخلی و میراث‌داری هویت ایرانی دانست و گفت: تولید فرش برمبنای سفارش پذیری، افزایش تقاضا در تامین مدام همراه با تغییرات محصول، ارایه آخرین خلاقیت‌ها و ایده‌های نوین دستبافان فرش ایرانی و ایجاد زمینه مناسب برای برقراری ارتباط و تبادل تجارب کارشناسان از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در طول نمایشگاه شاهد برگزاری همایش نیز خواهیم بود، افزود: انواع فرش‌های نفیس دستباف و ابریشمی، تابلو فرش، انواع فرش‌های تجاری و عشایری، انواع گلیم و جاجیم، طراحی نقشه‌های فرش و نشریات تخصصی فرش و مواد اولیه مرتبط با فرش، عمده‌ترین زمینه‌های برگزاری این نمایشگاه است.

مخملی همچنین خاطر نشان‌کرد: سال گذشته این نمایشگاه بیش ۵۰ هزار نفر بازدید کننده داشت و با توجه به افزایش سطح اطلاع رسانی،‌ پیش‌بینی می‌شود که این تعداد بازدیدکننده افزایش قابل توجهی داشته باشد.

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی با اشاره به اینکه کلیه فرش‌های دستباف غرفه‌داران به عنوان خدمات ویژه نمایشگاهی تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت، گفت: اجرای مراسم قرعه‌کشی در میان خریداران فرش و همچنین اهدای جوایز متمایز از جمله برنامه‌های حاشیه‌ای نمایشگاه امسال خواهد بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×