اخبار فرش ماشینی

برنامه های جدید چین در صنعت پوشاک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

برنامه های جدید چین در صنعت پوشاک

آخرین بررسی ها نشان می دهد چین قصد دارد سرمایه گذاری بیشتری بر روی صنعت نساجی خود انجام دهد و تعداد کارخانجات خود را طی یک برنامه ۵ ساله افزایش دهد. این طرح به تازگی در ۴۰ صفحه نوشته شده که کلیه اهداف و سرمایه گذاری های چینی ها در ۵ سال آینده در صنعت نساجی را نشان می دهد. یکی از بندهای جالب این برنامه، ساخت کارخانجات نساجی جدید و یا انتقال کارخانجات فعلی به مراکز اصلی تولید پنبه در چین، مثل استان ژین جیانگ است. چینی ها اعتقاد دارند متمرکز کردن صنایع نساجی در آینده می تواند به کاهش هزینه های تولید آنها بسیار کمک کند. چین قصد دارد صنایع نساجی خود را در هشت زمینه تقویت کند که از مهمترین آنها می توان به ایجاد کارخانجات جدید، نوسازی ماشین آلات و به کارگیری جدیدترین تکنولوژی های تولید، اصلاح ساختاری و ایجاد پارک ها و شهرک های صنعتی ویژه نساجی اشاره کرد.

در این برنامه طرح های زیادی برای تولید الیاف جدید و با کاربری خاص و تمرکز بر روی الیاف با کارایی بالا مانند الیاف کرین نیز دیده می شود.
طبق آمارها کشورهای پیشرفته در صنعت الیاف مصنوعی سالانه بیش از ۱۰۰ نوع محصول مختلف در این عرصه تولید می کنند و چین قصد دارد خود را به این آمار برساند.
نکته جالب در این بین تمرکز ویژه چینی ها بر روی برند و برندسازی است. طبق برنامه یاد شده چین باید تا ۵ سال آینده دارای ۱۰ برند جهانی با فروش مناسب در سطح دنیا در بخش پوشاک و نساجی باشد. همچنین باید دارای ۱۰۰ برند معتبر پوشاک در داخل کشور باشد.

 

برنامه های جدید چین در صنعت پوشاک

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×