اخبار نساجی

برلین نیاز فوری به بهبود مناسبات اقتصادی با ایران دارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس کمیسیون اقتصادی پارلمان آلمان درباره از دست دادن فرصت‌ها برای مبادلات اقتصادی با ایران به دولت آلمان هشدار داده و تصریح کرد که برلین نیاز فوری به بهبود مناسبات اقتصادی با تهران دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از روزنامه “فرانکفورتر آلگماینه”، “پتر رامسایر”، رئیس کمیسیون اقتصادی پارلمان آلمان درباره از دست دادن فرصت های مناسبات اقتصادی با ایران به برلین هشدار داده و این انتقاد را به دولت آلمان وارد کرد که به اندازه کافی برای تعامل اقتصادی با ایران اقدام نمی کند.

وی همچنین گفت: وضعیت این گونه است که سیاست آلمان سرسختانه به همان قواعد بازی (تحریم‌ها علیه ایران) پایبند است، در حالی که دیگران در حال تمرین برای سست کردن تحریم‌ها هستند.

وی همچنین تصریح کرد که کشورهای دیگر مدت هاست که خود را آماده می کنند تحریم ها علیه ایران را به دلیل پیشرفت ها در مذاکرات هسته ای با این کشور به صورت مرحله ای لغو کنند.

قرار است در روز دوشنبه دور بعدی مذاکرات هسته ای ایران با ۵+۱ انجام شود.

رامسایر همچنین سفر نمایدگان دولت آلمان به کشور ایران در چنین شرایطی را مطلوب دانسته و خاطر نشان کرد که اقتصاد آلمان به باز شدن درها به روی ایران نیاز فوری دارد. اگر (با توجه به پیشرفت مذاکرات هسته ای با ایران) در ماه جولای روند رفع موانع برای مناسبات اقتصادی با تهران آغاز شود، ما نباید تازه در ابتدای راه باشیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تا به حال از آلمان تنها برخی از نمایندگان فراکسیون های ائتلافی و هیات های کوچکی از اتاق بازرگانی آلمان و یک مسئول اقتصادی از وزارت اقتصاد به ایران سفر کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی پارلمان آلمان در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که ایران در اصل به عنوان جایگزین استراتژیک برای تامین گاز اروپا مطرح است و ما باید این مسئله را بررسی کنیم.

وی همچنین بهبود مناسبات با ایران را همچنین به نفع رژیم صهیونیستی دانست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×