اخبار فرش ماشینی

برای ششمین سال متوالی ؛ افتخار ما ، میزبانی شماست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

به خود میبالیم که در صنعت فرش ماشینی افتخار همکاری با شرکت هایی را داریم که در شرایط سخت اقتصادی نه تنها به کار و تولید ادامه می دهند بلکه با ذوق و شوقی وصف ناپذیر به فکر پیشرفت، تغییر و حرکت رو به جلو هستند. شاید یکی از مواردی که ما را در برگزاری هر چه بهتر و با کیفیت تر و به تلاش و کوشش شبانه روزی تشویق می کند همین عزم راسخ و اراده پولادین فعالان این صنعت است. شاید در کمتر صنعتی دیده شود که در کشاکش تحریم ها و در گیر و دار مشکلات مالی، نقدینگی  و … بازار آنقدر گرم باشد که همه به فکر سرمایه گذاری، پیشرفت، تغییر طرح و نقشه و نوآوری باشند. شاید در کمتر صنعتی سابقه داشته باشد که  فعالان آن بدون داشتن حمایت های کلان دولتی به تنهایی برای ورود به بازارهای جهانی تلاش کنند. از قدیم گفته اند: نابرده رنج گنج میسر نمی شود و دور نیست زمانی که گنج های نهفته در دل صنعت فرش ماشینی با رنج فعالان و دست اندرکاران این صنعت نمایان شود و همه و همه در کنار هم از نور و درخشندگی آن بهره مند شویم. رشد بسیار خوب صادرات فرش ماشینی و حتی پیشی گرفتن از صادرات فرش دستباف نشان از پتانسیل های نهفته این صنعت دارد.

هنر فرش دستباف و صنعت فرش ماشینی در ایران به مانند دو بال پرواز هنر- صنعت فرش هستند که نباید هیچکدام مانع رشد دیگری شود و باید در کنار یکدیگر طی طریق کنند. اشتیاق شرکت های فرش ماشینی برای حضور در نمایشگاه فرش ماشینی امسال موجب رشد ۲۰ درصدی تقاضا برای اجاره غرفه ها گردید. آنچه موجب امیدواری ما به عنوان تیم برگزاری نمایشگاه می شود مشاهده روند رو به رشد نو آوری ها در ۵ دوره گذشته بوده است. انگار این نمایشگاه در رسیدن به هدف نهایی خود که شکوفایی هر چه بیشتر صنعت فرش ماشینی و کفپوش ایران است چند قدم به هدف نزدیک شده و این ما را دلگرم تر می کند.

امسال هم ما آماده میزبانی از دنیای پر نقش و نگار صنعت فرش ماشینی هستیم. دنیایی که با طرح و رنگ و هنر ایرانی عجین شده است و با تار و پود و چله و دفتین شب و روز را سر می کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

احساس می کنیم استقبال روز افزون از نمایشگاه فرش ماشینی تهران بار مسئولیت را بر دوش ما سنگین تر کرده است و باید  هر آنچه در توان داریم برای این صنعت قابل احترام و شایسته در کفه اخلاص قرار دهیم. در نمایشگاه امسال در بخش بازدید کنندگان سعی کرده ایم از لحظه ورود به سایت نمایشگاه بین المللی برای آنها برنامه داشته باشیم و آنها را برای یک بازدید موثر و هدفمند راهنمایی و هدایت کنیم.

در نمایشگاه امسال سعی کرده ایم با کمپین های تبلیغاتی مناسبی که طراحی و اجرا شده است انتظارات شرکت کنندگان را از میزان و کیفیت بازدیدکنندگان برآورده سازیم و آنها بتوانند در یک محیط و شرایط ایده آل با طرف های تجاری داخلی و خارجی خود و نیز با مردمی که برای بازدید به نمایشگاه می آیند وارد مذاکرات تجاری شوند. در بخش برندها و شرکت های حاضر در نمایشگاه امسال، فکر نمی کنم نیازی به توضیح باشد و با چند دقیقه قدم زدن در سالن ها می توان به کیفیت بالای شرکت های حاضر و نحوه حضور چشمگیر آنها پی برد. به هر حال خوشحالیم که امروز این نمایشگاه باز هم می تواند محل مناسبی برای نمایش قدرت این صنعت باشد.

در پایان از همه شرکت های غرفه گذار، مطبوعات و مجلات، وب سایت ها، سازمان ها، اتحادیه های نساجی و دوستان و همراهانی که برای برگزاری قدرتمندانه ششمین دوره نمایشگاه در کنار ما بودند صمیمانه تشکر و قدردانی کرده و نمایشگاه خوبی را برای آنها در روزهای آینده آرزو می کنم. سربلند باشید. ■

داوود کاشفی
عضو هیئت مدیره شرکت اوراسیا نوید

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×