اخبار فرش ماشینی

بحران اقتصادی دامان کارخانجات فرش ماشینی را گرفت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت اصفهان گفت: تعدادی از کارخانه‌ها و صنایع کوچک فرش ماشینی در کاشان به دلیل مشکلات مالی، تعطیل شده‌اند.

حبیب‌الله پوستین‌دوز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان بیان داشت: قیمت فرش ماشینی به دلیل افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی گران شده است، ولی هیچ کارخانه‌ای قیمت فرش را افزایش نداده است.
وی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه به منظور تولید فرش ماشینی اظهار داشت: بعضی از کارخانه‌ها، به صورت متفرقه قیمت فرش ماشینی را افزایش دادند که در بازار استقبالی برای خرید فرش ایجاد نشده است.
رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت اصفهان تاکید کرد: گرانی نخ و الیاف، از مشکلات واحدهای تولیدی، برای تولید فرش ماشینی است.
وی با اشاره به معضل تولیدکنندگان فرش ماشینی و گرانی مواد اولیه ادامه داد: در شهر کاشان بعضی از کارخانه‌ها و صنایع کوچک فرش ماشینی به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده ولی کارخانه‌های بزرگ که دارای پشتوانه مالی خوب هستند هنوز پابرجا است.
پوستین‌دوز با توجه به صادرات فرش ماشینی به خارج از کشور افزود: صادرات فرش ماشینی در سال ۸۹ نسبت به سال ۸۸، ۳۰ درصد افزایش داشته ولی در سال جاری هنوز صادراتی به خارج از کشور صورت نگرفته است.
وی با توجه به مشکلات واحدهای تولیدی فرش ماشینی و کمک دولت برای به نتیجه رسیدن به اهداف مطلوب‌تر تاکید کرد: نرخ الیاف و مواد اولیه در نوسان است دولت باید با واحد تولیدکنندگان فرش ماشینی همکاری نموده و مواد اولیه فرش ماشینی را ارزان‌تر به دست آن‌ها برساند.
وی با اشاره به عدم افزایش قیمت این صنعت در سال جاری، خاطرنشان کرد: در قسمت فروش فرش ماشینی مشکلی وجود ندارد و قیمت فرش همانند قیمت در سال ۸۹ است.
رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت اصفهان تاکید کرد: دولت برای واحدهای تولیدی فرش ماشینی یارانه‌ای برای خرید مواد اولیه، در نظر نگرفته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×