اخبار نساجی

با حذف عوامل تخریب، برداشت چوب از جنگل ۳ برابر می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیر کل دفتر صنایع چوب و بهره برداری گفت: سالانه حدود ۸۰۰ هزار متر مکعب چوب به ارزش ۸۰ میلیارد تومان از جنگل های شمال برداشت می شود که اگر عوامل تخریب در جنگل حذف شود می توان تا سه برابر برداشت فعلی چوب از جنگل استخراج کرد.

وجیه الله موسوی در گفت وگو با خبرنگار منابع طبیعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، میزان برداشت چوب از جنگل های شمال را سالانه حداکثر ۸۰۰ هزار مترمکعب عنوان و اظهار کرد: سال گذشته ۷۹۰ هزار متر مکعب چوب از جنگل های شمال برداشت شده است که امسال هم همین میزان چوب از جنگل های شمال استخراج می شود و بیش از ۸۰۰ هزار مترمکعب نخواهد بود.

وی گفت: سال گذشته حدود چهار میلیون و ۳۵۰ هزار مترمکعب چوب در کشور مصرف شده است که حدود ۸۰۰ هزار مترمکعب آن از طرح های جنگلداری (برداشت چوب از جنگل) تامین شده است. دو میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب چوب نیز از زراعت چوب و تولیدات باغات بخش خصوصی تولید شده و حدود ۹۸۰ هزار مترمکعب چوب از طریق واردات تامین شده است.

موسوی ارزش ریالی ۸۰۰ هزار مترمکعب چوب برداشتی سالانه از جنگل های شمال را حدود ۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرکل دفتر صنایع چوب و بهره برداری افزود: ظرفیت سالانه برداشت چوب از جنگل های شمال بیش از ۸۰۰ هزار مترمکعب است، اما به دلیل عوامل مختلف تخریب نمی توان برداشت را بیشتر کرد، مگر این که این عوامل را از بین برد.

موسوی تصریح کرد: درصورت حذف عوامل تخریب می توان میزان برداشت از جنگل های شمال را به بیش از سه برابر فعلی (سالانه ۲۴ هزار مترمکعب) افزایش داد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×