اخبار نساجی

بایستی مجسمه بهمنی را ساخت؟!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

گویا بهمنی قصد دارد برای همیشه نامش را در تاریخ اقتصاد ایران به ثبت برساند! نرخ دلار تا ساعت ۱۳:۳۰، ۳۲۸۰تومان بوده است!

شنیده ها حاکی از آن است که دلار خودش هم باور نمی کرد روزی بیاید که اینقدر بالا بالاها برود و دست نیافتنی شود!

شنیده می شود برخی آگاهان بر این عقیده هستند که بایستی مجسمه ایشان را ساخت، زیرا ۳۰۰۰هزار تومانی کردن دلار تنها از دست ایشان و گروه مشاورانش بر می آمد و لاغیر!

در بازار آزاد تهران قیمت یورو ۴۲۴۰ تومان، پوند ۵۲۳۰ تومان و درهم ۸۸۸ تومان اعلام شده است.

***

سازمان حمایت از مصرف گنندگان رفته گل بچیند؟!

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

با نوسانات نرخ ارز در یک ماه گذشته شاهد افزایش قیمت همه گروه‌های کالایی از جمله لوازم خانگی، پوشاک، مواد غذایی، مواد آرایشی و بهداشتی و … هستیم که با افزایش قیمت ۴۰ تا ۱۰۰ درصدی توسط صنوف مختلف عرضه می‌شود.

علیرغم اعلام وزارت صنعت در خصوص کالاهای اساسی، دارویی و سایر کالاها که ارز ارزان‌قیمت دریافت می‌کنند اما شاهد افزایش قیمت همه کالاها در همه گروه‌ها هستیم.

مشاهده این صحنه که قیمت کالا در روز جاری با روز گذشته تفاوت ۱۰ تا ۲۰ درصدی داشته باشد به یک مقوله طبیعی تبدیل شده است و در همین راستا شاهد آن هستیم که برخی از صنوف و تولید‌کنندگان به بهانه‌های مختلف اقدام به احتکار و یا افزایش قیمت‌های خارج از عرف در سطح بازار می‌کنند.

به نظر شما با توجه به موارد فوق “سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان” چیکار می کند؟! … چی؟! رفته اند گل بچینند؟! … نمی دانیم! … شاید هم رفته اند ببینند قیمت دلار چند است!

***
کاهش قیمت مسکن؟!

هر چند در خصوص مسائل اقتصادی عادت کرده ایم وعده را بشنویم و بعد نتیجه ای برخلافش را ببینیم! اما باز هم با شنیدن این خبر شادمان می شویم! شاید ساده دل هستیم!

فاطمی عقدا گفت: “مطمئن باشید قیمت مسکن افزایش نمی‌یابد”

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه با واگذاری مسکن مهر امسال قیمتها کاهش می یابد، گفت: مطمئن باشید واگذاری مسکن مهر در شهرهای جدید مانند پردیس، پرند و هشتگرد، قیمت مسکن را در هم می‌شکند.

فاطمی عقدا با بیان اینکه فروشندگان با قیمت‌های سرسام آور نمی توانند دوام بیاورند، افزود: وقتی متقاضی وجود نداشته باشد آنها مجبور به کاهش قیمت ها هستند و تنها راه برخورد با آنها همین است که دولت نیز این روش را در پیش گرفته است که امیدواریم ادامه پیدا کند.

امیدواریم اینگونه شود وگرنه کدام جوان می تواند با این اوضاع کرایه خانه ها مزدوج شده و همسرش را به خانه اش ببرد؟!

***

عیدی میلیونی کارگرها؟!

با توجه به اینکه حداقل ۲ برابر و حداکثر ۳ برابر مصوبه دستمزد شورای عالی کار؛ مبنای تعیین عیدی پایان سال مشمولان قانون کار است که با تصویب حداقل دستمزد ۳۸۹۷۰۰تومانی سال‌جاری، حداقل عیدی پایان سال مشمولان قانون کار ۷۷۹۴۰۰ و حداکثر آن نیز ۱۱۶۹۱۰۰تومان خواهد بود.

در همین راستا برخی از خبرگزاری ها خبر از عیدی میلیونی کارگران داده اند؛ … امیدواریم اینچنین شود.

***

باز هم بهمنی پیش بینی کرد!

بایستی مجسمه بهمنی را ساخت؟!

بهمنی اعلام کرد: قیمت ارز در بازار تدریجی کاهش می‌یابد

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد به تدریج با بالارفتن حجم عملیات ارزی مرکز مبادلات ارزی، آثار آن در قیمت ارز در بازار پدیدار خواهد شد.

هر چند وعده های پیشین ایشان چندان محقق نشد، اما آرزو می کنیم این یکی به حقیقت بپیوندد!

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×