اخبار فرش ماشینی

بافت ۲۰۰ هزار متر مربع فرش در روستاهای چهارمحال و بختیاری

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

زنان قالیباف روستایی در چهار محال و بختیاری ۲۰۰ هزار متر مربع فرش بافتند.

رییس اداره فرش چهار محال و بختیاری گفت : روستاییان چهارمحال و بختیاری پارسال ۲۰۰ هزار متر مربع فرش دستباف و گبه در این استان بافتند که ۸۰ درصد آن در بازارهای خارج از کشور به فروش رسیده است .

علیرضا شیخی افزود : فرش ها و گبه های بافته شده در این استان به کشور های اروپایی ، آسیانه میانه ، امریکای جنوبی ، چین ، آلمان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده اند .

وی گفت : فرش های دستبافت بافته شده ۹۰۰ میلیارد ریال برای قالیبافان چهارمحال و بختیاری درآمدزایی داشته است.

آقای شیخی گبه ، یلمه ، فرش بختیاری و نایینی را چهار سبک تولید فرش بافندگان این استان اعلام کرد و گفت : هر بافنده سالانه بطور متوسط ۴ متر فرش می بافد.

رییس اداره فرش چهار محال و بختیاری اصالت نقشه (طرح) ، ثبات رنگ و دقت در بافت را مهمترین ویژگی شاخص فرش های این استان برشمرد و افزود : قالی های چالشتری تولید شده در این استان از معروفیت جهانی برخوردارند .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تخصصی نبودن گمرک ،کمبود نیروی متخصص و کارشناس ارزیاب فرش را از مهمترین علل صادرات قالی این استان از پایانه های صادراتی استانهای همجوار اعلام کرد.

بافندگان چهار محال و بختیاری توان تولید سالانه ۴۰۰ هزار متر مربع فرش را دارند و هم اکنون ۱۰۰ هزار بافنده بر روی ۵۰ هزار دار قالی در چهارمحال و بختیاری فعالیت می کند.

 

منبع: کارپتور

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×