اخبار نساجی

باز پرداخت تسهیلات ارزی ساده تر شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

باز پرداخت تسهیلات ارزی ساده تر شد

 

صادر کنندگان می توانند از محل منابع در آمدی ارزی خود جهت باز پرداخت تسهیلات ارزی دریافت شده از محل حساب ذخیره ارزی اقدام به بازپرداخت تسهیلات ارزی خود کنند.

صمد کریمی سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت: بیشتر منابع ارزی اختصاص یافته از سوی این مرکز مربوط به گروه کالایی ۳ تا ۵ است که بیشتر آن طی ۷۰ روز کاری مرکز مبادلات ارزی بر اساس آمار مربوط به ثبت سفارش ها مربوط به گروه ۵ کالایی تحت عنوان کلی مواد پایه ، تولید صنعتی و کشاورزی است.

وی در خصوص نحوه باز پرداخت اصل و فرع تسهیلات ارز ی دریافت شده از محل حسای ذخیره ارزی، عنوان کرد : بر اساس شرایط و ضوابط تسهیلات ارزی کشور و مصوبه کمیته ویژه ارزی وزراء، از مهر ماه سال جاری بر اساس مقررات ارزی کشور بانک های عامل می توانند به نرخ مبادله ای حواله و اسکناس را از مشتریان خود خریداری کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: نرخ کارمزد فروش ارز توسط بانک ها به وام گیرندگان ارزی با حداکثر یک در صد کارمزد بلا مانع است، ضمن آنکه بانک های عامل می توانند در صورت کمبود منابع با توجه به بخش نامه جدید بانک مرکزی در تاریخ ۱۳ آذر ماه سال جاری به نرخ مبادله ای از جهت پوشش تقاضای وام گیرندگان را خریداری کنند.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی در خصوص ارز صادر کنندگانی که از محل حساب ذخیره ارزی تسهیلات دریافت کرده اند اظهار داشت: صادر کنندگان نیز می توانند از محل منابع در آمدی ارزی خود جهت باز پرداخت تسهیلات ارزی دریافت شده از محل حساب ذخیره ارزی اقدام به بازپرداخت تسهیلات ارزی خود کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×