اخبار فرش ماشینی

بازنگری در مشاغل سخت و زیان‌آور مرتبط با صنایع نساجی

 

مهندس محمد مروج- رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران- از بازدید معاون روابط کار از تعدادی کارخانه‌های مدرن صنایع نساجی به منظور بازنگری در مشاغل سخت و زیان‌آور مرتبط با صنایع نساجی خبر داد.

وی در گفتگوی اختصاصی با نساجی نیوز ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد: قوانین مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور متعلق به سال‌های دور است که با توسعه و پیشرفت صنایع نساجی و نصب ماشین‌آلات مدرن در اغلب کارخانه‌های نساجی، بازنگری آن ضروری به نظر می‌رسد.

مهندس مروج یادآور شد: هنوز در برخی از واحدهای نساجی، ماشین‌آلات قدیمی وجود دارند که منشأ آلودگی‌های صوتی هستند اما این مشکل نیز با استفاده از گوشی‌های پیشرفته قابل رفع است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران ابراز امیدواری نمود که با تلاش‌های انجمن و وزارت کار، قوانین مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور در حوزه صنایع نساجی ساماندهی‌ شوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

*تدوین استراتژی توسعه صنعت پوشاک

مهندس مروج در بخش دیگر این مصاحبه به تدوین استراتژی صنعت پوشاک نیز اشاره کرد و گفت: طبق قرارداد منعقد شده میان دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت با دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سند استراتژی توسعه صنعت پوشاک توسط متخصصین و اساتید این دانشکده (به ویژه آقایان دکتر لطیفی و دکتر باقر زاده) در حال تدوین است و پس از تکمیل طرح در اختیار وزارت صنعت قرار خواهد گرفت.

وی آمادگی انجمن صنایع نساجی را جهت مطالعه و ارائه راهکارهای مورد نیاز طرح مذکور اعلام نمود و گفت: پروژه تدوین سند استراتژی توسعه صنایع نساجی با جدیت توسط انجمن دنبال می‌شود.

*کسر حق بیمه از بن خواربار

مهندس مروج با بیان این مطلب که سازمان تأمین اجتماعی به شدت دنبال کسری بودجه‌های خود است و به همین دلیل تمام تلاش خود را برای افزایش درآمدهای این سازمان انجام می‌دهد، اذعان داشت: بن خواربار از نظر قانون کار جزو پرداخت‌های انگیزشی است به این معنا که شامل بیمه نمی‌شوند و انجمن با تکیه بر این موضوع، عنوان کرد که فعلاً کارفرمایان، خارج از لیست این مبالغ را پرداخت کنند؛ ضمن این‌که موضوع فوق توسط آقای مهندس صالحی نیا به دیوان عدالت اداری ارجاع داده شده است و امیدوارم به نتایج مثبت منتهی شود.

وی به مذاکره کانون عالی کارفرمایان با سازمان تأمین اجتماعی در مورد کسر حق بیمه از بن خواربار نیز خبر داد.

مهندس مروج ، بزرگ‌ترین مشکل تمام صنایع کشور از جمله نساجی را ناکارآمدی سیستم‌های بانکی دانست و افزود: طبق آمار حدود ۷ هزار موسسه مالی و اعتباری غیرمجاز در حال فعالیت هستند که تعادل پولی و مالی کشور را برهم می‌زنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×