اخبار نساجی

بازار ۳۵۰ میلیارد دلاری روسیه را نباید از دست بدهیم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی گفت: تحولات منطقه فرصت‌های طلایی صادرات غیرنفتی برای کشور ایجاد کرده و این در حالی است که حجم واردات روسیه در سال گذشته ۳۵۰ میلیارد دلار بوده که سهم ایران از این میزان تنها کمتر از ۱درصد محاسبه شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،عباس ‌خالقی تبار در نشست همایش ایران و روسیه گفت: مدل مصرف کشور روسیه مصرف گرا بوده و کالاهای پرمصرف خود را از طریق واردات تامین می‌کنند و تحریم‌های متقابل ایران و غرب فضای مناسبی برای تجارت ایران به این کشور ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: باید مد نظر باشد که مصرف‌کنندگان روسی رفتار متفاوتی نسبت به مصرف‌کنندگان دیگر کشورهای همسایه دارند که این مورد در محصولات کشاورزی وجود ندارد اما باید کیفیت صنایع تبدیلی و تولیدی ارتقا یابد.

خالقی تبار بیان کرد: سال گذشته روسیه ۳۵۰ میلیارد دلار واردات داشته که سهم ایران تنها کمتر از ۱ درصد بوده که نشان از ضعف صادارت ایران به روسیه است اما نباید از فرصت به دست آمده به راحتی گذر کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به این که روسیه ۵۰۰ میلیارد دلار صادرات در سال گذشته داشته است، خاطرنشان کرد: عمده کالاهای وراداتی این کشور انواع مواد غذایی، انواع میوه و صیفی جات، خشکبار،‌مصالح ساختمانی، قطعات لاستیکی، پلاستیکی و قطعات خودرو است.

او یادآور شد: تجار و مسئولین دو کشور خواهان افزایش مراودات تجاری هستند از این رو همایشی ۲۳ مهرماه سالجاری با حضور مسئولان جهاد کشاورزی، مسئولان بازرگانی و … برگزار خواهد شد.

خالقی تبار گفت: ۱۱.۵ درصد خشکی دنیا و ۱۵۰ میلیون مصرف کننده در روسیه وجود دارند که باید توجه بیش‌تری به مسائل حمل‌و نقل و پولی و بانکی در تعامل با این کشور داشت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×