اخبار نساجی

بازار چین آماده پذیرایی از گیاهان دارویی ایران است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تهران – معاون کمک های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: چین بازار بسیار مهمی برای صادرات گیاهان دارویی و داروهای گیاهی ایران به شمار می رود.

‘کیومرث فتح اله کرمانشاهی’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص سفر هیات ایرانی به چین و ژاپن به منظور مذاکره برای صادرات گیاهان دارویی و داروهای گیاهی ایرانی به این کشورها، بیان داشت: در دیدارهای انجام شده هیات ایرانی با مسئولان کشور چین، بر برنامه ریزی برای شناساندن قابلیت های ایران در زمینه گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و زعفران و ارائه این محصولات با ارزش افزوده بالا در این کشور تاکید شد.

وی افزود: استفاده از تجارب و تکنولوژی دو طرف در زمینه فرآوری، بسته بندی و بازاریابی، پیش بینی امکان سرمایه گذاری مشترک در دو کشور و کشورهای ثالث و تعریف پروژه های مشترک علمی و همکاری دانشگاهی تحقیقاتی مورد تاکید واقع شد.

وی تصریح کرد: طبق قوانین چین سهم مصرف گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و طب سنتی با داروهای شیمیایی مساوی است، بنا بر این، این کشور بازار بسیار مهمی برای صادرات گیاهان دارویی و داروهای گیاهی ایران به شمار می رود.

کرمانشاهی یادآور شد: سهم مصرف ایران از این نوع گیاهان حدود سه درصد است که توجه به صادرات این کالا را بیش از پیش نشان می دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی همچنین از ارائه پیشنهاد تاسیس شرکت مدیریت صادرات، بسته بندی، برند واحد و تبلیغات به زبان چینی در قالب ایجاد فروشگاه سلامت ایران خبر داد و گفت: این پیشنهاد مورد استقبال قرار گرفت و مقرر شد تا برنامه ریزی لازم برای تحقق آن صورت گیرد.

گفتنی است این هیات از دهم ماه جاری وارد چین شده و تا روز دوشنبه در این کشور خواهد بود و پس از آن عازم توکیو می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×