اخبار نساجی

بازار پیراهن از رکود خارج نشد/پیراهن‌دوزان پیک موتوری شدند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رییس اتحادیه تولیدکنندگان پیراهن تهران با اشاره به این که ۲۰ تا ۳۰ درصد حجم تولید سالانه مربوط به پیراهن مشکی است، گفت: بازار در رکود است و صحبت‌های اعلام شده در رابطه با خروج از رکود در بازار پیراهن مصداق ندارد.

جواد درودیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: در حال حاضر بازار پیراهن در رکود به سر می‌برد و تولیدکننده برای ادامه حیات خود مجبور به عرضه کالا به قیمت تمام شده است.

وی با تاکید بر اینکه تولید با ۳۰درصد ظرفیت صورت می‌گیرد، ادامه داد: واردات پیراهن که اکثرا از کشورهای چین، کره و ترکیه انجام می‌شود ضربات جبران ناپذیری به تولید وارد کرده است.

او درباره قیمت محصولات وارداتی گفت: محصول چینی قیمت ارزان‌تری نسبت به محصولات دیگر دارد که این موضوع در پی کیفیت پایین‌تر آن است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

درودیان یادآور شد: جنس خوب وارداتی با قیمت بسیار بالایی به فروش می‌رسد و این در حالی است که برخی افراد محصول ایرانی را پسند کرده ولی در لحظه‌ای که از ایرانی‌ بودن آن مطلع می‌شود از خرید محصول ایرانی صرف نظر می‌کند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان پیراهن تهران با بیان این که صاردات پیراهن در حد محدود انجام می‌شود،‌گفت: تولیدات داخلی دارای طراحی، کیفیت و مواد اولیه بسیار خوبی است که قابلیت رقابت با محصولات اروپایی را دارد.

وی با اشاره به این که دوزنده‌های پیراهن، پیک موتوری شده‌اند، خاطرنشان کرد: بازار پیراهن از رکود خارج نشده و گفته‌ها در رابطه با خروج از رکود در حد حرف بوده و با واقعیت در تناقض است.

درودیان یادآور شد: به دلیل اجاره‌ و هزینه‌های بالا، فروشندگان مجبورند درصد سود قانونی که از سوی سازمان حمایت اعلام شده را رعایت نکرده و کالای خود را به قیمت‌های چند برابر قیمت خرید عرضه کنند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان پیراهن تهران در پایان با بیان این که فروشندگان پیراهن باید همسو با تولیدکنندگان رفتار کنند، تاکید کرد: کالای داخلی با پارچه ایرانی و دوخت مطلوب در عمده فروشی ۳۵هزار تومان و تولید داخلی با پارچه وارداتی و دوخت مطلوب ۴۵ هزار تومان در عمده فروشی عرضه می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×