اخبار نساجی

بازار پنبه آمریکا در انتظار بازار پنبه چین

 

 بازار پنبه آمریکا در انتظار بازار پنبه چین

تولید پنبه آمریکا در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ به ۱۷ میلیون عدل رسید که ۱۲.۲ میلیون عدل از این پنبه صادر شد.

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران، به نقل از نشریه نساجیATA ، قیمت خرید پنبه ۸۰ سنت در پوند تعیین شد. شورای پنبه ملی آمریکا عنوان کرد، تقاضا از سوی چین ،مهمترین عاملی است که بازار جهانی پنبه را تحت الشعاع قرار می دهد.

در سه سال گذشته قیمت خرید پنبه در ایالت کارولینای جنوبی حدود ۲ دلار در پوند بود که در طول سال جاری به ۸۰ سنت در پوندکاهش یافت. در ضمن تولید پنبه جهانی در دو سال گذشته افزایش چشمگیری نشان داد به نحوی که بازار را در بلاتکلیفی قرار داد.

نایب رییس مرکز تحقیقات سیاسی و اقتصادی شورای ملی پنبه آمریکا خاطر نشان کرد نیمی از ذخایر جهانی پنبه در چین و بقیه در سایر نقاط جهان قرار دارند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: چین بزرگترین مصرف کننده و وارد کننده پنبه در جهان بشمار می رود و سعی زیادی دارد تا بیشترین ذخایر پنبه جهانی را داشته باشد.

وی ادامه داد: هرچند معلوم نیست بیشترین صادرات متعلق به کدام کشور باشد ولی به نظر می رسد بازار منتظر طرح و برنامه از سوی کشور چین است.

وی گفت: در فصل ۱۳-۲۰۱۲ ، تولید جهانی پنبه به ۱۱۸.۸ میلیون عدل خواهد رسید. در همین ضمن اداره کشاورزی آمریکا پیش بینی کرد در فصل ۱۳-۲۰۱۲ تقاضای جهانی پنبه به ۱۰۶.۱ میلیون عدل و ذخایر جهانی پنبه به ۸۱.۷ میلیون عدل می رسد که البته رقم بسیار قابل توجهی بشمار می رود. ذخایر جهانی پنبه در سال ۲۰۱۰-۲۰۰۹ به حدود ۴۷ میلیون عدل رسیده بود.

منبع: ATA Journal
ترجمه: مریم گرامی فهیم

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×