اخبار فرش ماشینی

بازار ماشین آلات بافندگی حلقوی پودی و تکمیل در اروپا

با وجود انتقال تدریجی تولید منسوجات به قاره آسیا، هنوز منطقه اروپا و حوزه مدیترانه (آفریقای شمالی و خاورمیانه) در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردارند، چرا که‎ ‎تولید منسوجات در این مناطق پاسخگوی ۴۸% از تقاضای جهانی و ۷۵% از نیازهای اروپا می باشد. جالب توجه این که سهم کشور ایتالیا به تنهایی در تولید منسوجات و پوشاک اروپا ۳۰% است.

صنعت نساجی در کشورهای اتحادیه اروپا به منظور تولید محصولاتی با کیفیت بالا و ارائه نوآوری های جدید به ماشین آلاتی با تکنولوژی پیشرفته نیاز دارد. این در حالی است که صنعت نساجی در برخی از کشورهای آفریقای شمالی و خاورمیانه اگرچه پیوسته در حال رشد و پیشرفت اند، اما هنوز به حد قابل مقایسه ای نرسیده اند.
امروزه اروپای شرقی درگیر انتقال تولید توسط شرکت های غربی است و در این منطقه نه تنها شاهد افزایش مداوم سرمایه گذاری ها و انتقال تولیدات نیمه تمام از غرب به شرق هستیم، بلکه در آن به توسعه منطقه ای شرکت های خودگردان نساجی و نوسازی شرکت های قدیمی به ویژه در کشورهایی که دارای فرهنگ سنتی در نساجی هستند، نیز توجه می شود.‏

آمارها در مورد تقاضا برای ماشین آلات بافندگی حلقوی پودی و تکمیل در این منطقه نشان می دهد که این میزان به حدود ۴۰۰۰ میلیون یورو رسیده است. در مورد واردات می توان گفت که میزان ماشین آلات تولید منسوجات حلقوی پودی وارد شده به این منطقه در حدود ۹۹۱۰ میلیون یورو (معادل ۳۱% مبادلات جهانی در این بخش)، و میزان واردات ماشین آلات تکمیل نیز ۱۸۰۰ میلیون یورو (معادل ۴۵% میزان واردات این ماشین آلات در دنیا) می باشد.
با نگاهی به آمارهای صادرات نیز می توان دریافت که کشورهای اروپایی از اهمیت زیادی برخوردارند. امروزه صادرکنندگان عمده ماشین آلات بافندگی حلقوی پودی در دنیا را کشورهای زیر تشکیل می دهند:

– آلمان (با ارزشی برابر ۱۰۵۰ میلیون یورو)‏
‏  –  ژاپن (۶۳۷ میلیون یورو) ‏
– و ایتالیا (۳۳۷ میلیون یورو) ‏
همچنین در زمینه ماشین آلات تکمیل، صادرکنندگان مهم این کشورها هستند:
– آلمان (با ارزشی معادل ۸۲۷ میلیون یورو)‏
– ایتالیا (۴۴۵ میلیون یورو) ‏
– و ایالات متحده آمریکا (۴۰۶ میلیون یورو) ‏
علاوه بر آن، در کشورهایی مانند ایتالیا که صنعت بافندگی حلقوی پودی و تکمیل قدرتمندی دارند، حجم قابل توجهی از ماشین آلات نساجی تولید شده به بازارهای داخلی شان اختصاص دارد. ‏

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×