اخبار فرش ماشینی

بازار فرش دستباف ایران رونق میگیرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از تبلیغات کمرنگ فرش دستباف در شبکه های بین المللی گفت: با حمایت دولت تبلیغات گسترده فرش دستباف ایرانی در دنیا رونق می گیرد.
 
    محمدرضا نعمت زاده در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه فرش دستباف گفت: طراحی و نقشه های فرش دستباف ایرانی در تمام دنیا زبانزد است و این نشانگر فرهنگ ویژه ای در بافت فرش های دستباف ایرانی است که باید آنها را ارج نهاد.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه ابتکار و خلاقیت نباید اصالت فرش دستباف را از بین ببرد، افزود: در بازارهای خارجی حتی فرش های دستبافی که از سوی سایر کشورها عرضه می شود به جهت اعتبار فرش ایرانی با نام جمهوری اسلامی ایران عرضه می شود که به نظر می رسد این الگو بودن را باید حفظ و صیانت کرد.

    وی تصریح کرد: دولت به شدت با تبلیغات گسترده فرش دستباف ایرانی در شبکه های تلویزیونی خارجی بخصوص اروپا موافق است و آن را پیگیری می کند این در شرایطی است که برخی کمپانی ها در دنیا کوچکترین محصولات خود را نیز به نحو فزاینده ای تبلیغ می کنند، با این حال جای تبلیغات هنر صنعت فرش ایرانی در شبکه های تلویزیونی دنیا خالی است. نعمت زاده تاکید کرد که باید تبلیغات گسترده ای را برای فرش دستباف ایرانی آغاز کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین در این مراسم حمید کارگر سرپرست مرکز ملی فرش دستباف گفت: طی ماههای گذشته رشد وزنی و ارزشی صادرات فرش دستباف را شاهد بوده ایم و تلاش داریم تا پایان سال، صادرات را رونق بخشیم.
    

وی افزود: برای بیست و سومین نمایشگاه فرش دستباف برنامه ریزی ها بر این بود که بازرگانان خارجی و خریداران فرش دستباف ایرانی برای حضور دعوت شوند که این دعوت منجر به حضور ۱۲۰ بازرگان خارجی فرش دستباف شده است.

 به گفته کارگر چهارمین جشنواره ملی فرش برتر در حاشیه این نمایشگاه برگزار می شود که نشان دهنده تنوع فرش دستباف ایرانی است.

وی از دولت آمریکا درخواست کرد تا تحریم ۴ ساله فرش دستباف را لغو کند و اجازه دهد تا شهروندان آمریکایی از لذت استفاده از فرش دستباف بهره مند شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×