اخبار نساجی

بازار شیر و لبنیات رها شده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سکوت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان، اصرار شرکت‌های لبنی بر افزایش غیرقانونی نرخ شیر و لبنیات و درج قیمت‌های جدید روی بسته‌بندی محصولات موجب قوت گرفتن احتمال آزاد‌سازی قیمت این محصولات شده است.

افزایش بی‌رویه نرخ شیر و لبنیات توسط شرکت‌های لبنی با استناد به افزایش قیمت شیر خام توسط دامداران طی چند هفته اخیر و محقق نشدن وعده‌ دستگاه‌های نظارتی برای برخورد با عرضه‌کنندگان متخلف، باعث شده تا شرکت‌های لبنی با درج قیمت‌های جدید روی محصولات خود به افزایش غیرقانونی قیمت‌ها رسمیت بخشیده و بازار شیر و لبنیات به سمت آزاد‌سازی‌ قیمت‌ها پیش رود.

شرکت‌های لبنی مسئول قیمت‌گذاری شدند

همچنین دبیر انجمن صنایع فراورده‌های لبنی ایران با بیان اینکه کارخانه‌های لبنی خود مسئول نرخ‌گذاری محصولاتشان شدند، اعلام کرده است، به تمام کارخانه‌های لبنی تحت پوشش، ابلاغ شده طبق مصوبه ۲۵ مرداد ۸۹ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان خودشان اقدام به نرخ‌گذاری کنند. رضا باکری تنها راه اصلاح منطقی به آشفتگی قیمت شیر خام و فراورده‌های لبنی را رعایت مصوبه ۲۵ مرداد ۸۹ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان قلمداد کرد و افزود: به تمامی کارخانه‌های تحت پوشش اعلام شده قیمت تمام شده را به اضافه سود منطقی اعلام کنند تا برای تصویب به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×