اخبار نساجی

بازاریابی نوین ابزاری برای پیشرفت

بازاریابی نوین چیزی بیش از تولید کالاهای خوب ، قیمت گذاری مناسب و اتخاذ تمهیدات لازم برای دسترس قرار گرفتن کالا است . شرکت ها باید با مشتریان بالقوه خود ، خرده فروشان ، فروشندگان ، دیگر افراد ذینفع و عموم مردم ارتباط برقرار کنند . بی تردید هر یک نقش برقرارکننده ارتباط و مروج را هم برعهده دارد . برای اکثر شرکت ها مسئله این نیست که آیا ارتباط برقرار بشود یا نه ، بلکه مسئله مهم آن است که ، چه گفته شود ، به چه کسی گفته شود و هر چند وقت یک بار گفته شود .

ترکیب ارتباطات بازاریابی ( ترکیب عناصر پیشبردی ) از پنج روش اصلی شامل تبلیغات ، تبلیغات پیشبرد فروش،روابط عمومی ، فروشندگی مستقیم و بازاریابی مستقیم تشکیل می شود . مردم به برکت دستاوردهای تکنولوژیک هم اکنون می توانند از طریق وسایل ارتباط جمعی سنتی ( روزنامه ، مجلات ، تلفن و تلویزیون ) و همچنین صورت جدیدتر آن ( کامپیوتر ، ماشین های فاکس ، تلفن های ماهواره ای ) ارتباط برقرار کنند . فن آوری های جدید باکاهش هزینه های ارتباطی ،شرکت های بیشتری راترغیب کرده است تا از ارتباطات انبوه به ارتباطات هدف دار وگفتگو روی آورند .

هدف ارتباطات بازاریابی اغلب ارتقای سطح آگاهی ، بهبود تصویر ذهنی یا ایجاد رجحان در بازار هدف است . اما این گونه برخورد با ارتباطات بازاریابی معایبی به همراه دارد از آن جمله اند : این اهداف کوتاه مدت و پرهزینه است و اکثر پیام های این چنین به گوش کسی نمی رسد . امروزه گرایش به آن سو است که ارتباطات را مدیریت فرایند خرید مشتری در طول زمان ، در خلال مراحل پیش فروش ، فروش ، مصرف و پس از فروش بداند و چون مشتریان متفاوت هستند برنامه های ارتباطات هم باید برای قسمت های بازار ، خلاء های موجود در بازار و حتی افراد، جداگانه  تهیه شود .

تبلیغات یکی از متداول ترین ابزارهایی است که شرکت ها برای هدایت ارتباطات ترغیب کننده خود به سوی خریداران و جوامع هدف خود از آن استفاده می کنند . تبلیغات در واقع هرگونه ارائه و پیشبرد غیرشخصی ایده ، کالا یا خدمات توسط یک تبلیغ کننده است که انجام آن مستلزم پرداخت هزینه باشد ،تعریف می شود . فقط واحدهای اقتصادی به تبلیغات روی نمی آورد ، بلکه موزه ها و موسسات دولتی و… هم جوامع بسیاری را برای تبلیغ هدف گیری می کنند . آگهی تبلیغاتی وسیله بسیار با صرفه برای انتشار پیام ها است خواه هدف از آن ایجاد رجحان نسبت به نام تجاری باشد یا هدف آن مردمان کشور از مصرف مواد مخدر پرهیز نمایند .

تبلغات پیشبرد فروش جزء اصلی برنامه بازاریابی است . تبلیغات پیشبرد فروش از مجموعه ای از ابزارهای محرک متنوع و مختلف و اغلب کوتاه مدت تشکیل می شوند که برای تحریک مصرف کنندگان یا بخش تجاری به خرید سریع تر یا بیشتر کالاها یا خدمات ، طراحی شده به کار گرفته می شوند .در حالی که تبلیغات دلیل خرید را بنیان می گذارد ، تبلیغات پیشبرد فروش محرک و انگیزنده آن را ارائه می کند . تبلیغات پیشبرد فروش شامل ؛ ابزارهای پشبردی مصرفی ( شامل نمونه کالا ، کوپن ، تخفیف ، ضمانت نامه ، کالای آزمایشی مجانی و … ) و ابزارهای پیشبردی تجاری ( تخفیفات ، مساعدات مالی برای تبلیغات و نمایش کالا و …) و ابزارهای پیشبردی تجاری و مخصوص پرسنل فروش ( نمایشگاه تجاری و همایش ها ، جوایز مخصوص نمایندگان و … ) است .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×