اخبار نساجی

این کشور در ردیف بزرگ ترین سهام داران غول نفت و گاز قرار می گیرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

این کشور در ردیف بزرگ ترین سهام داران غول نفت و گاز قرار می گیرد

قطر قصد دارد با افزایش سهم خود در غول نفتی رویال داچ شل تا هفت درصد به یکی از بزرگ ترین سهامداران این شرکت چند ملیتی تبدیل شود.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از”ورلدبولتن”, مرکز مطالعات اقتصادی خاور میانه اعلام کرد: صندوق ثروت خارجی قطر که مسوولیت سرمایه گذاری های خارجی این کشور را بر عهده دارد, قصد دارد با خرید سهام رویال داچ شل سهم قطر را در این غول بین المللی نفتی از ۳ درصد تا ۷ درصد افزایش دهد. شل از انتشار هر گونه توضیحی در این خصوص خوداری کرد

به گزارش این خبرگزاری, این در حالی است که طی ماه مه پس از این که قطر این مرکز اعلام کرد قطر سهم خود را در شل از ۳ درصد به ۵ درصد افزایش می دهد شل در واکنش به این خبر اعلام کرد که قطر یکی از سهام داران عمده این کمپانی می شود.

از سوی دیگر در حالی که مقررات خرید در بازار سهان انگلستان ملزم می کند که هر خریداری که بیش از ۳ درصد سهام یک شرکت را می خرد باید آن را افشا کند اما قطر تا کنون از چنین افشاگری خود داری کرده اسیت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بر اساس این گزارش صندوق ثروت خارجی قطر طی ماه های اخیر به شدت فعال بوده و برای خرید سهام از صنایع خودروسازی آلمان گرفته تا بانک های انگلستان اقداماتی را صورت داده است.

در کنار خرید سهام شل قطر سرمایه گذاری هایی نیز برای به دست آوردن سهم در شرکت فرانسوی توتال و چند شرکت اروپایی دیگر به عمل آورده است.

گفتنی است شرکت انگلیسی-هلندی شل در پروژه های چند میلیارد دلاری نفت و گاز در قطر مشارکت دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×