اخبار نساجی

ایمیدرو ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در کشور اجرا کرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: ایمیدرو از سال ۸۴ تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان به قیمت ثابت پرو‍ژه در بخش معدن و صنایع معدنی در کشور اجرا کرده است.

امیر امینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از مهمترین این پروژه ها می توان به اجرای طرح های توسعه ای فولاد مبارکه، چادرملو، فولاد آذربایجان، معادن گل گهر سیرجان و … اشاره کرد.

وی ارزش فعلی پروژه های مذکور را بین ۳۰ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: برخی از این پروژه ها در اجرای قانون به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گفته امینی از سال ۸۱ تاکنون حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان از سهام واحدهای تحت پوشش ایمیدرو واگذار شده که ۳۷۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به سال ۹۱ است.

اختصاص ۱۰۰۰ میلیار ریال برای تقویت بخش خصوصی

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی، یکی دیگر از فعالیت های ایمیدرو را توانمندسازی بخش خصوصی کشور ذکر کرد و گفت: تاکنون حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تقویت و توانمندسازی بخش خصوصی پرداخت شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت جایگاه معدن در اقتصاد کشور اظهار داشت: امروز با ارزش پیدا کردن قیمت مواد معدنی و نقش تعیین کننده آن ، بخش خصوصی که تا گذشته در صنایع بزرگ معدنی ورود پیدا نمی کرد، اکنون وارد سرمایه گذاری شده است.

امینی افزود: ۶۸ نوع ماده معدنی با ۵۷ میلیارد تن ذخیره در کشور وجود دارد که چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن آن مربوط به سنگ آهن احتمالی است که ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تن آن قطعی شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۱ حدود ۱۰ میلیون تن سنگ آهن دانه بندی شده ، حدود ۲۹ میلیون تن کنسانتره و حدود ۲۰ میلیون تن گندله تولید شده است.

امینی با بیان اینکه اکنون حدود ۹۸ درصد معادن در اختیار بخش خصوصی است، تصریح کرد: فقط معادن استراتژیک در اختیار دولت است که تصمیم گیری در مورد آن در حیطه قانون اساسی است و اگر سیاستگذاری آن در اختیار دولت نباشد، نمی توان در مواقع بحران آن را مدیریت کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×