اخبار نساجی

ایران و هند همکاری های تجاری و بازرگانی را افزایش می دهند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

درنشست مشترکی در دهلی نو
ایران و هند همکاری های تجاری و بازرگانی را افزایش می دهند

 ایران و هند همکاری های تجاری و بازرگانی را افزایش می دهند دهلی نو – در نشست مشترک هیات بزرگ تجاری ایران با فدراسیون سازمانهای صادرکننده هند’فیو’ در دهلی نو، بر افزایش همکاری های تجاری و اقتصادی و رفع موانع بازرگانی بین دوکشور تاکید شد.

به گزارش ایرنا، سرپرست هیات بزرگ تجاری ۵۰ نفری ایران روز دوشنبه در نشست مشترک با تجار وبازرگانان فدراسیون سازمانهای صادرکننده هند ‘فیو’ (FIEO)، با قدردانی از دعوت این هیات به هند گفت: خوشبختانه درحوزه های سیاسی روابط بین ایران و هند بسیار خوب است و دربخش های اقتصادی نیز ظرفیت های زیادی برای توسعه و گسترش همکاریهای دوجانبه وجود دارد.

‘یحیی آل اسحاق افزود: فضای همکاری اقتصادی بسیار مناسبی بین دوکشور وجود دارد و ما درحوزه صادرات و واردات ، بخش های عمرانی و سرمایه گذاری های مشترک و نیز در رابطه با کشور های سوم همانند افغانستان و عراق، می توانیم مشارکت و همکاری های خوبی داشته باشیم.

رییس اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن تهران گفت :دراتاق بازرگانی تهران اخیرا مطالعاتی انجام شده و ۱۰۰ قلم از کالاهای عمده صادراتی هند به کشور های جهان و ۱۰۰ قلم کالاهای وارداتی ایران از کشور های جهان مشخص شده است .

وی گفت:ملاحظه این فهرست نشان می دهد که همکاری های خوبی در حوزه تجاری بین دو کشور وجوددارد و برای تسریع در این امر و توسعه آن می بایست یکسری مشکلات حل شود.

وی گفت: برای گسترش مراودات تجاری لازم است برخی حل مشکلات اداری د ربخش های گمرک ،مالیات و تعرفه های ترجیحی و مشکلات اجرایی برطرف شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد : درزمینه نفت ،گاز ، پتروشیمی ، مواد غذایی ، تجهیزات پزشکی ، داروسازی و رشته های مختلف و سرمایه گذاری های مشترک اعلام آمادگی می کنیم و در ایران پروژه های بزرگ نفتی داریم که قرار است تا پنج سال آینده ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری کنیم.

وی گفت : براساس اعلام وزارت نفت ،آمادگی کامل برای مشارکت شرکت های هندی درتمام حوزه های نفتی اعم از بالادستی و پایین دستی و پتروشیمی وجود دارد وما درهمه حوزه ها آمادگی سرمایه گذاری مشترک را داریم .

وی گفت: ما علاقه مند به گسترش روابط تجاری و افزایش همکاری ها با هند هستیم و به رابطه اقتصادی وتجاری میان ایران و هند بصورت کوتاه مدت نگاه نمی کنیم.

وی با ابراز امیدواری از مثبت بودن این مذاکرات گفت:انتظار داریم مسولان دولتی و مجموعه نظام بانکی در تسهیل و تسریع هرچه بیشتر روابط عملی اقتصادی بین دوکشورتلاش کنند.

رییس فدراسیون سازمانهای صادرکننده هند’فیو’ نیز دراین نشست مشترک با قدردانی از حضور هیات ایرانی در هند گفت: ما امیدواریم ارزش مبادلات تجاری بین ایران و هند تا چهار سال آینده به بیش از ۲۵ میلیارد دلار افزایش یابد وحضور هیات تجاری ایرانی درهند و سفر هیات بزرگ تجاری هند دردوماه قبل در ایران ،نشانه این عزم جدی است .

‘رفیق احمد’ با ابراز خوشحالی از سفر هیات بزرگ تجاری ایران به هند افزود: در سال ۲۰۰۷ – ۲۰۰۷ ،رابطه تجاری بین دوکشور افزایش یافته و این روند همچنان در حال توسعه است بطوری که ارزش صادرات هند به ایران در سال ۲۰۱۱ به ۴۷ درصد افزایش داشته وارزش صادرات ایران به هند به ۱۱ میلیار دلار رسیده است .

وی گفت : بانک بازرگانی هند یوکو (uco) و بانک های خصوصی ایرانی نقش مهمی در توسعه صادرات و واردات بین دوکشور دارند.

وی با ابراز خوشحالی از ترکیب هیات تجاری ایران به هند گفت : سبد های تجاری را زمانی می توان گسترش داد که همه ما فرصت ها رابشناسیم و درحال حاضر زمینه های بسیار مناسبی درزمینه صنایع ، ماشین آلات ، لاستیک خودرو و دیگر زمینه ها وجود دارد .

رفیق احمد گفت:همکاری دوکشور می تواند درطولانی مدت برای طرفین مفید باشد و با اجرای سیستم روپیه ای تجارت بین دوکشور آسان ترمی شود .

همچنین دراین نشست یک یاداشت تفاهم دوجانبه بین فدراسیون سازمانهای صادر کننده هند و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران به امضا رسید .

هیات تجاری ایران درهند همچنین قرار است در طول اقامت دراین کشور با معاونان وزرای بازرگانی ، صنعت و دارایی دیدار و نشست های مشترکی نیز با انجمن اتاقهای بازرگانی و صنایع هند ، ‘آسوچم ‘و اعضای فدراسیون اتاقهای بازرگانی هند ‘فیکی ‘ برگزار شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×