اخبار نساجی

ایران و هند روابط خود را گسترش می دهند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ایران و هند روابط خود را گسترش می دهند به دنبال سفر وزیر امور خارجه ایران به دهلی نو، دو کشور روابط اقتصادی خود در همه زمینه ها از جمله فروش نفت ایران به هند را گسترش خواهند داد.

روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه با اعلام این خبر نوشت: موضع رسمی هندوستان این است که دهلی نو اقدام های یکجانبه علیه تهران را نمی پذیرد و اعزام هیات های اقتصادی هندی به ایران در ماه های اخیر نیز در همین راستا بوده است.

دو کشور ایران و هند تصمیم دارند که برای مقابله با تحریم های غرب، از واحد پول هند (روپیه) نیز در داد و ستدهایشان استفاده کنند.

روز گذشته (پنجشنبه) وزیر امور خارجه ایران در دهلی نو گفت که ارزش مبادلات بازرگانی دو کشور، اکنون ۱۶ میلیارد دلار است، اما ایران و هند ظرفیت های اقتصادی بسیار بیشتری برای گسترش روابط دارند.

عراق در سال مالی گذشته که در ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) به پایان رسید، جای ایران به عنوان دومین صادر کننده بزرگ نفت به هند را گرفت. با این حال، وزیر امور خارجه هند در نشست خبری مشترک خود با همتای ایرانی اش تاکید کرد که دهلی نو به دلیل نیاز روزافزون کشورش به انرژی، به دنبال منابع چند گانه تامین نفت است.

بر اساس توافق دو کشور، هند ۴۵ درصد از هزینه واردات نفت از ایران را در قالب روپیه خواهد پرداخت و ایران این مبلغ را در یکی از بانک های هندی به ودیعه خواهد گذاشت تا برای صادرات هند به ایران استفاده شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

برنج، ماشین های صنعتی، فولاد، دارو، مواد شیمیایی، بافتنی ها و چای از جمله صادرات هند به ایران هستند.

هندوستان تقاضای فروش گندم به ایران را نیز مطرح کرده و شرایط ارزانتری از پاکستان در این مورد به تهران پیشنهاد داده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×