اخبار نساجی

ایران و افغانستان خط لوله مشترک نفتی می سازند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

یک مقام مسئول در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از ساخت یک خط لوله ۲۵ کیلومتری انتقال فرآورده نفتی بین ایران و افغانستان خبر داد و اعلام کرد: با بهره‌برداری از این خط لوله، امکان پمپاژ فرآورده نفتی بین انبارهای نفت مرزی دو کشور فراهم می‌شود.

علی هرندی با اشاره به توافق‌های انجام گرفته بین ایران و افغانستان برای تبادل فرآورده‌های مختلف نفتی بین دو کشور، گفت: به منظور ساماندهی و مدیریت بیشتر صادرات فرآورده نفتی به افغانستان اخیرا ۲ انبار جدید نفتی در منطقه مرزی دو کشور راه‌اندازی شده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی با اعلام اینکه در حال حاضر ظرفیت ذخیره سازی فرآورده نفتی در انبار نفت در بخش ایرانی حدود ۲.۵ میلیون لیتر است، تصریح کرد: همچنین در بخش اسلام قلعه افغانستان هم یک انبار جدید نفتی ساخته شده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه در حال حاضر مطالعات برای ساخت یک خط لوله ۲۵ کیلومتری برای اتصال این دو انبار نفت آغاز شده است، اظهار داشت: به زودی با مشارکت بخش خصوصی ساخت این خط لوله نفتی بین دو کشور ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه با ساخت این خط لوله میزان تردد نفتکش‌های جاده پیما در مبادی مرزی دو کشور کاهش می‌یابد، بیان کرد: با ساخت و راه اندازی خط لوله مشترک نفتی، امکان پمپاژ فرآورده نفتی بین دو انبار نفت فراهم خواهد شد.

هرندی با یادآوری اینکه در حال حاضر فرآورده‌های نفتی مورد نیاز افغانستان از مسیر ترانزیت و یا صادرات مستقیم از مسیر ایران تامین می شود، تبیین کرد: هم اکنون صادرات و ترانزیت فرآورده نفتی و به ویژه گازوئیل توسط بازرگانان و بخش خصوصی دو کشور در حال انجام است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی در پایان با یادآوری اینکه هم اکنون در سه نقطه مرزی مدیریت و کنترل سوخت بین ایران و افغانستان انجام می شود، گفت: در جایگاه سوخت مرزی دوغارون هم به طور متوسط روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ هزار لیتر فرآورده نفتی و به ویژه گازوئیل تحویل مشتریان افغانی می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×