اخبار نساجی

ایران در فهرست بزرگ‌ترین صادرکنندگان و واردکنندگان جهان

 

ایران در فهرست بزرگ‌ترین صادرکنندگان و واردکنندگان جهان

در سال ۲۰۱۱ که از سوی سازمان جهانی تجارت منتشر شد، در رتبه بیست و سوم از میان ۳۰ صادر کننده بزرگ قرار گرفت، در حالیکه از نظر میزان واردات، بیست و نهم شد.

به گزارش تین نیوز  گزارش تجارت جهانی ۲۰۱۲ نشان داد اتحادیه اروپا (متشکل از ۲۷ کشور)، چین و آمریکا بزرگ‌ترین صادرکنندگان جهان در سال میلادی گذشته بوده‌اند. ارزش صادرات اتحادیه اروپا با ۱۹ درصد رشد به ۲.۱۳۱ میلیارد دلار، چین با ۲۰ درصد رشد به ۱.۸۹۹ میلیارد دلار و آمریکا با ۱۶ درصد رشد به ۱.۴۸۱ میلیارد دلار رسید. سهم این سه صادرکننده بزرگ از صادرات جهانی به ترتیب ۱۴.۹، ۱۳.۳ و ۱۰.۳ درصد بود.

از نظر واردات نیز اتحادیه اروپا با رشد ۱۷ درصدی واردات به ارزش ۲.۳۴۴ میلیارد دلار، بزرگ‌ترین واردکننده جهان بود و پس از آن آمریکا با وارداتی به ارزش ۲.۲۶۵ میلیارد دلار و چین با وارداتی به ارزش ۱.۷۴۳ میلیارد دلار در رتبه دوم و سوم بزرگ‌ترین واردکنندگان جهان قرار گرفتند.

ایران در گزارش سازمان جهانی تجارت با صادراتی به ارزش ۱۳۱ میلیارد دلار که ۳۰ درصد رشد داشت، ۰.۹ درصد در صادرات جهانی سهم داشت و بیست و سومین صادرکننده بزرگ جهان شناخته شد، در حالیکه با وارداتی به ارزش ۶۸ میلیارد دلار که پنج درصد رشد داشت، ۰.۵ درصد سهم از واردات جهانی را به خود اختصاص داد و در رتبه بیست و نهم قرار گرفت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در فهرست بزرگ‌ترین صادرکنندگان جهان، عربستان سعودی با صادراتی به ارزش ۳۶۵ میلیارد دلار در رتبه دهم جای گرفت، در حالیکه امارات متحده عربی با صادراتی به ارزش ۲۸۵ میلیارد دلار، چهاردهمین صادرکننده بزرگ شناخته شد و ترکیه با ۱۳۵ میلیارد دلار صادرات، یک رتبه بالاتر از ایران ایستاد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×