اخبار نساجی

ایران تنگه هرمز را می بندد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ایران تنگه هرمز را می بندد

 

روزنامه آمریکایی هافینگتون پست: ایران در واکنش به دور جدید تشدید تحریمهای نفتی می تواند در مسیر کشتی های نفتی در تنگه هرمز اخلال ایجاد کند که موجب افزایش قیمت نفت می شود و هزینه های تشدید فشارها از سوی واشنگتن را افزایش دهد و با افزایش قیمت بنزین به اقتصاد آمریکا صدمه زند.

به گزارش روز دوشنبهسرویس اقتصادی جام نیوز ، یک روزنامه آمریکایی می نویسد: مذاکرات مسکو نه حاکی از پیشرفت و نه شکست بود. درمذاکرات مسکو پیشرفتی حاصل نشد وبا توجه به اینکه طرفین مذاکره کننده فقط به ارائه درخواستهای خود پرداختند و به ویژه آمریکا تمایل سیاسی برای اعطای امتیارات به ایران نداشت . نتایج این دور از مذاکرات غیرمنتظره نبود.

روزنامه آمریکایی هافینگتون پست به بررسی تشدید فشارها از سوی آمریکا و واکنشهای احتمالی ایران در قبال آن پرداخته است و در ادامه این سوال را مطرح می کند که آیا بدون پیشرفت، در مذاکرات ایران و غرب به سوی جنگ حرکت می کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دیپلماسی مذاکره مستلزم صبر و پایداری است و پروسه دیپلماسی اغلب یک گام به عقب و دو گام به جلو می باشد. برای مثال عادی سازی روابط میان آمریکا و ویتنام ۴ سال زمان برد و متقاعد کردن قذافی برای خلع سلاح اتمی ۷ سال به درازا کشید و دستیابی به توافق نهایی در حل این دو بحران شکستهای زیادی همراه داشت.

در مناقشات ایران و غرب روند ۱۰ سال گذشته به وضوح نشان می دهد زمانی که یک طرف اقدام به تشدید فشارها می کند طرف دیگر اقدام به مقابله به مثل با این فشارها می کند. ایران و غرب هیچ یک از استراتژی پیچیده و خاص برخوردار نیستند و سیاست مقابله به مثل را در پیش گرفته اند.

آمریکا به دنبال تشدید تحریمهای اعمالی بر نفت ایران است و آنچه که این دور از تشدید فشارها را خطرناک می کند این است که گزینه های انتخابی واشنگتن برای اعمال فشار بر ایران کمتر و خطرناک تر می شود.

این روزنامه در ادامه تحلیل خود مدعی می شود که اقدامات واکنشی ایران برای مقابله مثل با تشدید فشارها بر ۳ محور احتمالی متمرکز خواهد شد. ایران احتمالا غنی سازی اورانیوم با غلظت ۶۰ درصد که می تواند برای تولید سکوهای سوختی مورد نیاز در راکتورهای پزشکی را در پیش گیرد و همچنین می تواند اورانیوم را با غلظت ۹۰ درصد که در ساخت زیردریاییهای اتمی کاربرد دارد غنی سازی کند.

tange hormoz عاقبت بسته شدن تنگه هرمز

اقدام احتمالی دوم ایران تکمیل تاسیسات زیرزمینی فردو خواهد بود و نصب آبشارهای سانتریفیوژ در تاسیسات فردو را سرعت خواهد بخشید.

ایران در واکنش به دور جدید تشدید تحریمهای نفتی می تواند در مسیر کشتی های نفتی در تنگه هرمز اخلال ایجاد کند که موجب افزایش قیمت نفت می شود و هزینه های تشدید فشارها از سوی واشنگتن را افزایش دهد و با افزایش قیمت بنزین به اقتصاد آمریکا صدمه زند.

قانونگذاران و مقامات آمریکایی با انتشار بیانیه بار دیگربه دنبال اعلام خطر درباره توانایی ایران در بستن تنگه هرمز خواهند بود و در هفته های آتی دیگر مقامات ارشد نظامی وسیاسی آمریکا نیز درباره این تهدید از جانب ایران اعلام خطر خواهند کرد.

با اعمال فشارهای جدید علیه ایران مشخص نیست دور بعدی گفتگوها چگونه ادامه خواهد یافت و چگونه طرفین مذاکره کننده انعطاف بیشتری برای موفقیت مذاکرات خواهند داشت

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×