اخبار نساجی

ایران تا پایان دولت دهم صادرکننده فولاد می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ایران تا پایان دولت دهم صادرکننده فولاد می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۸ طرح مهر ماندگار بخش خصوصی تا پایان دولت دهم افتتاح می‌شود و پس از این دولت از صادرکنندگان فولاد در جهان خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، مهدی غضنفری در مراسم افتتاح کارخانه دو میلیون تنی تولید کنستانتره سنگ آهن سیرجان که با حضور رییس جمهوری انجام شد، افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه، ظرفیت تولید فولاد کشور به ۴۵ میلیون تن افزایش می‌یابد و بخشی از ۴۵ میلیون تن تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: در حال حاضر سالانه شش میلیون تن فولاد وارد می‌کنیم که تا پایان دولت دهم، جمهوری اسلامی از واردات فولاد بی نیاز خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده، جمهوری اسلامی ایران با تولید ۲۰ میلیون تن فولاد در سال رتبه ۱۷ جهان را به خود اختصاص داده است که تلاش می کنیم با بهره برداری طرح‌های در دست اجرا این آمار را افزایش دهیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

غضنفری گفت: بخش خصوصی برای تولید ۳۶ میلیون تن فولاد مجوز گرفته است که این علاوه بر ۲۰ میلیون تن است. در شرایطی که دشمنان شعار تحریم فلج کننده را سر داده‌اند، ما شاهد افتتاح طرح‌های مختلف صنعتی و معدنی در کشور هستیم که این از تلاش و همت صنتعگران و متخصصان ما نشان دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شدت تحریم‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: افتتاح کارخانه تولید کنسانتره سیرجان داغ ناامیدی را بر پیشانی تحریم کنندگان گذاشت.

وی با بیان این که در دولت نهم و دهم طرح‌های بسیار بزرگی در بخش دولتی و خصوصی به بهره‌برداری رسیده است افزود: بهره‌برداری از این کارخانه توسط بخش خصوصی نشان می‌دهد که در سرمایه‌گذاری ما آنقدر امنیت وجود دارد که سرمایه گذاران بخش خصوصی در این مسیر وارد شده اند.

غضنفری با اشاره به این که ساخت تجهیزات این کارخانه توسط مهندسان داخلی صورت گرفته است، ادامه داد: ما به سمتی پیش می‌رویم که هم در دانش فولاد و هم در کارخانه‌سازی به موفقیت‌های رسیده‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنانش با بیان این که طرح‌های زیادی در بخش صنعت و معدن استان کرمان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: از فروردین ماه سال ۷۷ تا اسفندماه سال ۸۳ حدود ۵۵۰ واحد صنعتی در این استان به بهره‌برداری رسیده و از ابتدای دولت نهم تاکنون تعداد این طرح‌ها به هزار و ۴۶۰ واحد صنعتی رسیده است.

غضنفری گفت: همچنین از سال ۸۴ تا اسفند ۹۰ نیز ۲۷۰ فقره طرح معدنی در استان کرمان به بهره‌برداری رسیده است و هنوز فرصت‌های بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری در استان کرمان وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، بیان کرد: در حال حاضر نیز چند طرح بزرگ توسط شرکت مادر تخصصی هلدینگ خاورمیانه (میدکو) شامل فولاد، مس و زغالسنگ در دست اجراست که از پیشرفت خوبی برخوردار هستند. ما سرمایه‌گذاری از معدن تا فولاد را دنبال می‌کنیم و در این زمینه آماده همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم.

وی اظهار کرد: در سفر اخیر به استان اصفهان در معدن سینگان ۲۰ میلیون تن گندله را به بخش خصوصی واگذار کردیم و این فرصت نیز در کرمان وجود دارد.

غضنفری تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان کرمان در حال انجام است.

وی با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهوری به استان کرمان افزود: در سه سفر گذشته در بخش صنعت، معدن و تجارت، ۵۰ مصوبه به تصویب رسید که از این تعداد ۳۵ مصوبه به اتمام رسیده و ۱۵ مصوبه دیگر در دست اجراست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: هشت طرح فولاد در استان کرمان در حال اجراست که با بهره برداری از آنها و با اختصاص چهار میلیون تن فولاد میدکو، آمار تولید فولاد استان کرمان به ۱۲ میلیون تن افزایش می‌یابد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×