اخبار نساجی

ایران به جمع کشورهای تولیدکننده توربین گازمی‌پیوندد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون وزیر نفت با تشریح ساخت نخستین توربین بومی گاز، از ایران به عنوان نخستین کشور عضو اوپک برای ساخت بومی این تجهیزات یاد کرد و گفت: در حال حاضر ساخت این تجهیزات “های تک” در انحصار چند شرکت اروپایی و آمریکایی قرار دارد.

محمدرضا مقدم در گفتگو با مهر با اشاره به آغاز ساخت نخستین توربین گازی بومی ایران در سال “تولید ملی، حمایت کار و سرمایه ایرانی”، گفت: در حال حاضر سند راهبردی تولید و ساخت توربین ملی و بومی گاز در سطح وزارت نفت نهایی شده است.
معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فنآوری با اعلام اینکه ساخت توربین گاز جز تکنولوژی‌های ” های تک” صنعت نفت است، تصریح کرد: برای ساخت نخستین توربین ملی گاز با برند ایرانی از دو سال گذشته تاکنون مطالعاتی پژوهشی و تحقیقاتی گسترده ای در سطح وزارت نفت انجام شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برای ساخت توربین گاز ابتدا بومی سازی دانش فنی این تجهیزات در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: پس از دستیابی به دانش فنی، طراحی و مهندسی این تجهیزات دوار با ک برند ایرانی انجام می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نقشه ساخت این توربین ملی نهایی شده است، تبیین کرد: بر این اساس قراردادی با شرکت توربوکمپرسور نفت برای ساخت یک توربین ۱۰۰ درصد بومی امضا شده است.

مقدم با ساخت این توربین ۱۰۰ درصد بومی مراحل تدوین دانش فنی این تجهیزات آغاز می شود، بیان کرد: در مجموع مطابق با برنامه زمان بندی تا سال ۱۳۹۴ از اولین توربین ملی گاز ایران به طور رسمی رونمایی خواهد شد.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه در حال حاضر ساخت این تجهیزات “های تک” در انحصار چند شرکت اروپایی و آمریکایی قرار دارد، خاطر نشان کرد: ایران نخستین کشور عضو اوپک بوده برای ساخت بومی این تجهیزات اقدام کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×