اخبار نساجی

ایران به بزرگترین شریک تجاری عراق تبدیل می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

 وزیر کشاورزی عراق با اشاره به افزایش محصولات صادراتی ایران به عراق، گفت: ایران بزرگترین شریک تجاری عراق تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، فلاح حسن زیدان در ضیافت شام با استاندار مازندران در هتل جنگلی سالار دره ساری، اظهار داشت: در حاضر، میزان صادرات محصولات کشاورزی ایران به عراق، یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار است که در نظر داریم با تفاهم‌نامه‌های جدید، این میزان مبادلات را به دو برابر افزایش دهیم و ایران بزرگترین شریک تجاری ما در بخش کشاورزی خواهد شد.

وی افزود: از زمانی که وزیر جهاد کشاورزی ایران به عراق سفر کرد بحث‌های زیادی در زمینه کشاورزی در هر دو دولت انجام شد تا زمینه همکاری تجاری در حوزه کشاورزی گسترش یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وزیر کشاورزی عراق با بیان اینکه نخستین تفاهمنامه همکاری در بخش کشاورزی  با کشور ایران امضا کردیم، تصریح کرد: با اجرای این تفاهمنامه زمینه همکاری کشاورزی، تحقیقاتی، ترویجی و تجاری گسترش یافت.

حسن زیدان از تشکیل کمیته مشترک کشاورزی بین ایران و عراق  خبر داد و گفت: این کمیته در بخش زراعت، باغبانی، شیلات، دامپروری و تجاری فعالیت خواهد کرد و امیدواریم سال آینده سطح تجاری دو کشور افزایش یابد.

وی گفت: مبادلات بخش کشاورزی ایران و عراق و صادرات محصولات ایرانی به کشور عراق، بیشتر در دو بخش نباتی و حیوانی است که یکی از اهداف بازدیدهای امروز و فردا در استان مازندران برای همین منظور است.

زیدان با بیان اینکه بخش اقتصادی ارکان مختلفی دارد و مهم‌ترین ان در حوزه کشاورزی است، تصریح کرد: وقتی روابط سیاسی مطلوب باشد روابط اقتصادی نیز تقویت خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×