جذاب‌ترین‌ها

ایران بازار جدید مورد علاقه شرکت های نساجی ترکیه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ایران پس از توافق هسته ای انجام شده با کشورهای غربی و آمریکا در حال بازسازی اقتصاد و از سرگیری مراودات تجاری خود در سطح بین المللی است و این گشایش هم برای ایران و هم برای کشورهای تعامل کننده با ایران منافع گسترده ای را در پی خواهد داشت. در این بین روابط تجاری ایران و ترکیه نیز وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

به گفته مدیر اتحادیه صادرکنندگان نساجی و مواد اولیه استانبول آقای اسماعیل گوله، ایران به یکی از بازارهای مهم مورد توجه شرکت های نساجی ترکیه بدل خواهد شد. در حال حاضر که صادرات شرکت های نساجی ترکیه به کشورهایی مانند مصر و روسیه با کاهش شدیدی مواجه شده است بازار ایران می تواند با پتانسیل های بالای خود در بخش سرمایه گذاری، تولید و فروش یک گزینه مناسب جایگزین باشد.

سفر هیاتی از تجار و بازرگانان نساجی کشور ترکیه به ایران نوید ایجاد همکاری های جدیدی را در زمینه نساجی بین دو کشور ایران و ترکیه می دهد. با برداشته شدن تحریم دو کشور به دنبال ایجاد سیستم و راهکارهای برای تسهیل روند سرمایه گذاری های شرکت های ترک در ایران هستند که یکی از مهمترین گام ها می تواندحل مشکل مراودات بین بانکی باشد.

ترکیه در بیست سال اخیر توانسته است رشد جدی و قابل توجهی را در صنایع تولیدی خود انجام دهد به طوری که عدم بهره مندی این کشور از ذخائر انرژی با صنعتی سازی و تولید مرتفع شده است و هم اکنون این کشور در بسیاری از بخش های صنعتی از جمله نساجی در بین بهترین های دنیا جای دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیر انجمن صادرکنندگان نساجی استانبول اعتقاد دارد با توجه به اینکه ایران در بین ۱۰ کشور اصلی همکار تجاری ترکیه جای می گیرد جای زیادی برای افزایش همکاری در بخش نساجی و پوشاک هم وجود دارد. وی با اشاره به اینکه صادرات نساجی ترکیه از مبادی رسمی حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده است اعلام کرد: “ما می توانیم با پتانسیل های موجود حجم تجارت دو کشور در بخش نساجی را تا ۶ یا ۷ میلیارد دلار افزایش دهیم.”

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×