اخبار نساجی

ایجاد ۲.۵میلیون شغل برای سال۹۱

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده در پنجاه و سومین جلسه شورای عالی اشتغال که با ۱۱ مصوبه برای بانک‌ها و اشتغال همراه بود، ایجاد ۲.۵ میلیون شغل برای سال ۹۱ هدف‌گذاری شده است.

به گزارش افکار نیوز به نقل ازفارس، جزئیات و مصوبات پنجاه و سومین جلسه شورای عالی اشتغال در هفته گذشته در خصوص هدف گذاری جدید دولت برای ایجاد اشتغال در سال ۹۱، اولتیماتوم به بانک‌ها برای پرداخت اعتبارات باقی مانده مشاغل خانگی، اختصاص اعتبارات باقی مانده سهمیه بنگاه‌های زودبازده از سال‌های گذشته و نیز تعهدات جدید دو بانک ملت و ملی منتشر شد.

این جلسه که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور در تاریخ ۱۴ اسفند سال جاری با حضور اعضاء و سایر مدعوین، تشکیل و پس از بحث و بررسی پیرامون موضوعات دستور کار با اعلام نظر اعضاء موارد ذیل مصوب شد:

مصوبات:

۱ـ براساس گزارش ارائه ‌شده در خصوص تعهدات و عملکرد پرداخت تسهیلات بانک‌های عامل به طرح‌های نیمه‌تمام سرمایه در گردش، مشاغل خانگی و خوداشتغالی و کسب و کار خود در سال ۹۰، بانک‌های عامل متعهد به اجرای تمامی تعهدات خود شدند. ضمن آنکه مقرر شد بانک‌های عامل حسب تأکیدات قبلی نسبت به درج اطلاعات مربوط به تسهیلات پرداخت شده به تمامی طرح‌های اقتصادی در سال جاری در سامانه SME۸۶ اقدام نمایند.

۲ـ طرح پیشنهادی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در خصوص ساماندهی سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال پایدار در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به تصویب رسید مقرر شد آن نهاد ضمن هماهنگی لازم با دبیرخانه شورای عالی اشتغال زمینه اجرایی شدن این طرح را از طریق تعامل با دستگاه‌های اجرایی ذیربط هر چه سریع‌تر فراهم آورد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۳ـ مقرر شد آقایان حیدری و دیواندری مدیران عامل بانک‌های ملی و ملت، ضمن حضور در استان فارس برای تسریع در پرداخت مانده تسهیلات طرح‌های اقتصادی استان هماهنگی‌های لازم را با استاندار آن استان انجام دهند.

۴ـ با توجه به ارائه گزارش استاندار فارس در خصوص عدم ابلاغ بخشی از منابع قرض‌الحسنه مربوط به مشاغل خانگی بانک رفاه کارگران در استان مذکور، مقرر شد مدیرعامل آن بانک موضوع را بررسی و سریعاً نسبت به رفع مشکل اقدام نمایند.

۵ـ مقرر شد بانک مرکزی نسبت به تخصیص باقیمانده سهمیه بنگاه‌های زودبازده از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸ استان فارس (به میزان ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال) از محل منابع بانک‌های عامل استانی برای سال ۹۱ اقدام نماید.

۶ـ مقرر گردید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور مبلغ ۲۷۰ میلیارد ریال از محل جزء ۶ ردیف ۵۲۰۰۰۰ بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور جهت پرداخت یارانه به طرح‌های به بهره‌برداری رسیده بنگاه‌های زودبازده و کارآفرین استان فارس طی سال‌های ۸۴ الی ۹۰ و وفق مقررات اختصاص دهد.

۷ـ مقرر شد نماینده کارفرمایان طرح پیشنهادی خود در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی و صدور خدمات فنی و مهندسی از طریق بخش خصوصی را طی جلسه‌ای با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه نمایند.

۸ـ با توجه به مصوبه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در راستای استفاده بهینه از منابع قرض‌الحسنه توزیع‌شده برای مشاغل خانگی و خوداشتغالی و کسب و کار خرد در سال جاری، با رعایت سقف منابع توزیع شده برای هر بانک و استان، جابه‌جایی سهمیه منابع مذکور بین نهادها و دستگاه‌های اجرایی با نظر کارگروه تخصصی اشتغال استان امکان‌پذیر می‌باشد.

۹ـ با توجه به عدم پرداخت کامل منابع قرض‌الحسنه اختصاص یافته در سال ۹۰ برای مشاغل خانگی خوداشتغالی و کسب و کار خرد، مقرر شد تا تعیین تکلیف و ابلاغ منابع جدید قرض‌الحسنه برای سال ۹۱ توسط بانک مرکزی، باقیمانده منابع مذکور در سال آتی توسط شبکه بانکی پرداخت گردد.

۱۰ـ مقرر شد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور براساس استان پشتیبان برنامه پنجم در حوزه بازار کار و اشتغال برنامه ایجاد فرصت‌های اشتغال سال ۹۱ کل کشور را با هدف ایجاد ۲.۵ میلیون فرصت شغلی به تفکیک بخش‌های اقتصادی و جدول تجهیز منابع تهیه نموده و جهت طرح در اولین جلسه شورای عالی اشتغال در سال آتی به دبیرخانه شورا ارسال نماید.

۱۱ـ در ادامه اجرای بند ۵ مصوبه بیست و هشتمین جلسه شورای عالی اشتغال و با هدف ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی در سال ۱۳۹۱ در بخش کمک پرستاری، مقرر شد استانداران سراسر کشور وفق مقررات با کمک ادارات کل آموزش و پرورش و با سایر دستگاه‌های اجرایی استان مکان‌های مناسب آموزش داوطلبان را در اختیار سازمان نظام پرستاری قرار دهند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×