اخبار فرش ماشینی

ایجاد موزه تخصصی فرش در اراک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ایجاد موزه تخصصی فرش در اراک

 

مهدی زند وکیلی با اشاره به ایجاد موزه فرش در اراک اظهار کرد: ساختمان این موزه با همکاری استانداری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،  راه و شهرسازی و شهرداری اراک احداث و در ابتدای کار با ۱۰۰ تخته فرش نفیس اهدائی افتتاح می شود. وی افزود: رایزنی لازم با تاجر اراکی فرش که در حال حاضر مقیم آلمان است، انجام شده تا در دهه مبارک فجر امسال بیش از ۱۰۰ تخته فرش نفیس دستباف قدیمی که کار دست هنرمندان استان مرکزی به ویژه شهر اراک و ساروق بوده، جهت اهداء به موزه تخصصی فرش اراک به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تحویل شود.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به مزایای ایجاد موزه تخصصی فرش و جایگاه استان مرکزی در این صنعت گفت: ایجاد موزه های تخصصی فرش می تواند در ارتقاء فرهنگی صنعت فرش و تشویق نسل جوان به هنر فرش بافی و رونق این صنعت بسیار موثر باشد.

زندوکیلی با اشاره به قدمت استان مرکزی در هنر فرش بافی تصریح کرد: با راه اندازی موزه فرش استان علاوه بر احیاء تاریخچه صنعت فرش و صیانت از مالکیت معنوی این هنر گرانبها موجب حفظ جایگاه اراک و کشور ایران به عنوان اولین کشور تولیدکننده و صادرکننده فرش دستباف در جهان و زمینه ساز پیوند نسل جوان و علاقه مندان به این حرفه می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: زمینی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع برای ساخت موزه فرش در نظر گرفته شده که با همکاری شهرداری و  با گذرندان مراحل قانونی، این موزه احداث می شود. معاون استاندار مرکزی گفت: احداث موزه تخصصی فرش در اراک علاوه بر بیان پیشینه  بسیار مطلوب استان مرکزی در تولید فرش دستباف می تواند تاثیر بسیار زیادی در معرفی استان به عنوان قطب فرش دستباف در جهان داشته باشد.

زند وکیلی با اشاره به مزایای اقتصادی احداث موزه فرش در اراک تصریح کرد: موزه فرش یکی از مهم‌ترین فضاهای جاذب گردشگر و همچنین دست اندرکاران فرش دستباف است که با اجرایی شدن این پروژه گامی مثبت در راستای مباحث فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهر اراک و استان مرکزی برداشته می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×