اخبار نساجی

ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و ترکیه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک خبر داد
ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و ترکیه

ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و ترکیه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از توافق نهایی در مورد ۲ منطقه ساری سو و گوربولاغ برای ایجاد شهرک صنعتی مرزی ایران و ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، فخراله مولایی اظهار داشت: بر اساس توافق انجام شده مساحت شهرک‌های صنعتی به طور مساوی دو طرف مرز خواهد بود و در شهریور سومین نشست مشترک کارگروه های ملی دو کشور جهت توین نقشه راه، تعیین رژیم حقوقی و بحث های عملیاتی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایجاد شهرکهای صنعتی مقرون به صرفه است، گفت: ایران و ترکیه از روابط بسیار گسترده فرهنگی و سیاسی برخوردارند و ظرفیت‌های موجود در دو کشور می طلبد که همکاری اقتصادی بیشتری بین دوکشور صورت گیرد.

مولایی خاطر نشان کرد: سهولت در تولید، مبادله کالا، کاهش هزینه های حمل و نقل، دوری از تعرفه های گمرکی، ایجاد برند مشرک برای محصولات تولیدی و افزایش امنیت و در نهایت آبادانی منطقه از مهمترین دلایل توافق برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک در این دو این منطقه است.

به گفته مولایی شهرکهای مرزی باعث ایجاد تحکیم روابط ایران و ترکیه خواهند شد.

به گفته وی برای تاسیس این شهرک باید زیرساخت حقوقی آن مطابق با حقوق بین المللی تهیه شود و در این رابطه متن پیش نویسی نیز آماده و جهت بررسی به وزارت امور خارجه ارائه شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک گفت: علاوه بر اینکه ایجاد این شهرک می تواند به مسایل صنعتی، خدماتی، درمانی و آموزشی بپردازد، باید با فراهم کردن زیر ساختهای لازم زمینه حضور سرمایه‌گذاران را فراهم کند.

ایجاد شهرک صنعتی مشترک به عنوان یک فعالیت بین المللی صنعتی در شرایطی که فشارهای خارجی متعدد بر کشور در راستای ایجاد تحریم ها وجود دارد، می تواند نوید بخش افق روشن صنایع کشور و روند رو به رشد توسعه و ارتقای شهرکهای صنعتی در سطح منطقه و جهان باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×