اخبار نساجی

ایجاد اشتغال در صورت راه‌اندازی مجدد کارخانه چرم و پوست

 

ایجاد اشتغال در صورت راه‌اندازی مجدد کارخانه چرم و پوست

استاندار لرستان ابراز امیدواری کرد کارخانه چرم و پوست لرستان با مدیریت جدید بتواند پس از راه اندازی در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال منطقه نقش خود را ایفا کند.

حبیب‌الله دهمرده طی بازدید از کارخانه چرم و پوست، با اشاره به ظرفیت‌های دامداری استان لرستان و همجواری با سایر استان‌های دام‌خیز کشور، درباره آخرین وضعیت این کارخانه تعطیل شده اظهار کرد: پس از گذشت سالها از تعطیلی این کارخانه متقاضیان زیادی از بخش خصوصی برای خرید شرکت معرفی شدند و اخیراً این کارخانه به گروه صنعتی داکوک واگذار شده است و این گروه صنعتی قصد راه اندازی مجدد کارخانه و شروع تولید را دارد.

دهمرده در ادامه به معرفی تکنولوژی ابزار تولید کارخانه چرم و پوست لرستان پرداخت و گفت: کنولوژی تولید کارخانه متشکل از دو روش تولید خطی و گروهی است که بر مبنای عملکرد ماشین آلات در ایستگاههای مختلف تغییر می‌کند.

او گفت: ماشین آلات موجود ساخت کشورهای ایتالیا، فرانسه و اسپانیا هستند که در دو بخش عمده سالامبور و سپس سالامبور به چرم و در ‌‌نهایت رنگ آمیزی چرم در این شرکت فراهم است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

گفتنی است شرکت چرم و پوست متعلق به بنیاد مستضعفان از سال ۱۳۵۷ (سال بهره برداری) تا ۱۳۷۳ به تولید ادامه داده اما در سال ۱۳۷۴ پس از خصوصی‌سازی، به دلایلی از جمله بحث بازسازی تجهیزات و ماشین آلات شرکت و واگذاری به شرکتهای تابعه بنیاد تعطیل شده بود. اما در سال ۱۳۷۶ (به مدت ۹ ماه) فعالیت مجددی را آغاز کرد ولی از ابتدای سال ۷۷ تاکنون شرکت به دلایل متعدد تعطیل و از آن پس تعداد ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر نیروی شاغل در آن بازخرید شده‌اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×