اخبار فرش ماشینی

ایجاد اتحادیه صادرکنندگان فرش در استان مرکزی نیازی زیربنایی است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به گزارش ایرنا، ˈجعفر اصغریˈ روز چهارشنبه در دومین نشست میز فرش استان مرکزی در اراک افزود: هم اکنون آمار دقیقی از صادرات فرش استان وجود ندارد اما بر مبنای اظهارات صادرکنندگان فعال منطقه بیش از ۹ میلیون دلار صادرات فرش پارسال در استان انجام شده است.

وی عنوان کرد: هم اکنون ۱۵ صادرکننده فرش استان مرکزی کارت بازرگانی دارند اما تنها پنج صادرکننده فعال هستند.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: پارسال بیش از ۹۳۵ میلیون دلار صادرات از گمرکات استان مرکزی انجام شده که با توجه به اینکه این منطقه از دیرباز قطب تولید فرش ایران با برند ساروق بوده باید سهم مناسبی از صادرات را تصاحب کند.

اصغری عنوان کرد: هفت میز کالایی از دو سال پیش در استان مرکزی با هدف پررنگ کردن نقش بخش خصوصی در چرخه صادرات تشکیل شده که اهمیت میز فرش به دلیل قدمت این هنر صنعت در استان از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی تصریح کرد: تشکیل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان مرکزی ابزاری مهم در شفاف سازی و ثبت اظهار نامه های صادراتی، تقویت نظام سفارش پذیری آنلاین و راهبری آموزشی صحیح فعالان این حوزه است.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: شناسایی پتانسیل ها و بازارهای هدف صادراتی فرش، کمک به ایجاد خوشه صادراتی فرش دستباف و پیگیری برند فرش ساروق و تقویت حضور در نمایشگاه های بین المللی و داخلی از دیگر مزایای تشکیل اتحادیه صادرکنندگان فرش است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اصغری توضیح داد: توجه به نوآوری در تولید و ایجاد نقشه راه برای توسعه هنر صنعت فرش از دیگر موضوعاتی است که می تواند با تشکیل اتحادیه صادرکنندگان فرش استان در حوزه مدیریتی صادرات این کالا لحاظ شود.

وی تصریح کرد: نبود شورای مزد، ارزیاب گمرکی و کمیسیون قیمت گذاری فرش از کمبودهای استان است که با تشکیل اتحادیه صادرکنندگان و مجوز صادرات فرش در گمرکات استان این نواقص رفع می شود.

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بر اساس آمار موجود ۱۵ هزار متر فرش دستباف پارسال توسط ۵۶ تولیدکننده متمرکز و غیرمتمرکز در استان تولید شده است.

ˈمحمد نادریˈ افزود: استان مرکزی پتانسیل بالایی را در حوزه تخصصی تولید فرش دارد که تشکیل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان می تواند جایگاهی برای رشد و رونق این هنر صنعت اصیل در کشور شود.

دبیر اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت اراک نیز در این نشست گفت: اساسنامه تشکیل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان بر مبنای آیین نامه ابلاغی متحدالشکل اتاق بازرگانی ایران دنبال و با معرفی ۹ تا ۱۵ هیات موسس زمینه انتخابات اعضای هیات مدیره آن مهیا می شود.

ˈعلیرضا آقاخانیˈ افزود: اعضای مشارکت جو برای تشکیل این اتحادیه باید کارت بازرگانی داشته و یا در عضویت اتاق اراک باشند.
ر این نشست آمادگی گمرکات استان مرکزی برای پیگیری اخذ مجوز صادرات فرش و حضور ارزیاب در اراک اعلام شد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×