اخبار نساجی

ایـجـاد رانـت می‌کـنـد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ایـجـاد رانـت می‌کـنـد ظاهرا دولت پیشنهاد مجلس برای سه نرخی شدن ارز در حوزه واردات را پذیرفته و این در حالی است که بسیاری از کارشناسان نسبت به این موضوع انتقاد داشتند.

محمدرضا فرزین –رییس هیات عامل صندوق توسه ملی- در این باره در گفت و گو با خبرگزاری دانشویان ایران(ایسنا) اعلام کرد: چند نرخی‌شدن ارز را توصیه نمی‌کنم و اما هرچه تعداد نرخ‌ها بیشتر باشد، عدم شفافیت و ایجاد رانت در اقتصاد را در پی خواهد داشت.

وی درباره تاثیر چند نرخی شدن ارز بر فعالیت‌های صندوق توسعه ملی، گفت: فعالیت‌های صندوق توسعه به صورت ارزی است اما طبق مصوبه اخیر باید ۲۰ درصد منابع را به صورت ریالی به بخش کشاورزی و صنعت پرداخت کنیم که در این راستا تبدیل به ریال با نرخ مرجع ۱۲۲۶ تومان صورت می‌گیرد.

فرزین با تاکید بر این‌که در حال حاضر نیز ارز صندوق توسعه با قیمت مرجع به ریال تبدیل می‌شود، اضافه کرد: با چند نرخی شدن ارز نیز منابع همچنان با نرخ مرجع به ریال تبدیل خواهند شد.

به گزارش ایسنا، آنطورکه رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرده برای کالاهای اساسی که جزء اولویت‌های وارداتی کشور هستند ارز با نرخ مرجع ۱۲۲۶ تومانی لحاظ می‌شود، برای کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای ارز ۱۵۰۰ تومانی (ارز حاصل از صادرات) در نظر گرفته شده است و کالاهایی مانند خودرو و عروسک هم که لوکس تشخیص داده شده باشند با ارز بازار آزاد (آخرین قیمت ۱۹۱۰ تومان) می‌توانند وارد کشور شوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×