اخبار فرش ماشینی

ایستگاه‌ تأمین مواد اولیه فرش راه اندازی می شود

رئیس مرکز ملی فرش ایران از راه ‌اندازی ایستگاه‌ تأمین مواد اولیه فرش در کشور خبر داد‎. ‎  به‎ ‎گزارش موج، فیصل مرداسی در حاشیه برگزاری نمایشگاه فرش دست‌باف در همدان‎ ‎با بیان اینکه صادرات فرش در سال گذشته ۴۶۰ میلیون دلار بوده است، اظهار‎ ‎داشت: با راه ‌اندازی این ایستگاه‌ ها، مواد اولیه مرغوب و نقشه‌های مطلوب‎ ‎با قیمت مناسب و همچنین ارائه مشاوره در زمینه رنگ، طرح و بازاریابی در‎ ‎اختیار دست ‌اندرکاران فرش قرار می ‌گیرد‎

‎وی گفت: علاقمندی به فرش‎ ‎ایرانی در کشور‌های مختلف بالاست و کشورهای ثروتمند جدید از‌ جمله‎ ‎کشور‌های آمریکای لاتین، حوزه خلیج فارس و کشور‌های عربی موقعیت خوبی برای‎ ‎صادرات فرش ایران هستند‎.
‎فیصل مرداسی با بیان این نگرانی که هدفمند‎ ‎کردن یارانه‌ها می‌تواند تورم را افزایش دهد،‌ افزود: باید با تدارکات در‎ ‎نظر گرفته شده از سوی وزارت بازرگانی، در قالب بسته‌های حمایتی، امنیت‎ ‎روانی قالیبافان تأمین شود‎.
‎وی با اشاره به اینکه آمار رسمی از‎ ‎بافندگان کشور وجود ندارد، افزود: باید ترویج فرشبافی و تهیه برنامه‌‌های‎ ‎تلویزیونی برای ارتقای منزلت قالی ‌بافان و تشویق جوانان در دستور کار‎ ‎قرار گیرد‎. رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: به طور قطع بدون شناخت‎ ‎نیازها و سلیقه مخاطبان، عرضه هیچ کالایی با توفیق همراه نیست که فرش‎ ‎دستباف نیز از این قاعده مهم مستثنی نیست‎.

‎مرداسی خاطر نشان کرد‎: ‎حفظ و اعتلای مقام و جایگاه والای فرش دستباف ایران به عنوان یک میراث‎ ‎گرانقدر فرهنگی و هنری در سطح ملی و بین‌المللی از طریق نظارت، هدایت و‎ ‎حمایت تشکل‌های مختلف مردمی، هنرمندان، بافندگان، صادرکنندگان و همه دست‎ ‎‏‌اندرکاران در عرصه این هنر ملی، حمایت از توسعه صادرات این محصول در سطح‏‎ ‎جهان و تلاش برای حفظ موقعیت اقتصادی و معرفی مؤثر این محصول با ارزش از‎ ‎جمله اهداف پیش روی مرکز ملی فرش ایران است‎. ‎

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×