اخبار فرش ماشینی

ایران پس از هند دومین کشور صادر کننده‎ ‎فرش و گلیم به آلمان است‎

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ایران پس از هند در رده دوم کشور‎ ‎های صادر کننده قالی، گلیم و کفپوش به آلمان در ده ماهه نخست سال گذشته میلادی قرار‎ ‎داشته است‎.
‎به نقل از اداره آمار فدرال آلمان، در این مدت ۲میلیون و ۱۰۰هزار مترمربع فرش، گلیم‎ ‎و کفپوش بافته شده وارد آلمان شده است که ارزش آنها بالغ بر ۱۱۱میلیون و ۳۰۰هزار‎ ‎یورو بوده است‎.
‎در این گزارش که در آستانه برپایی نمایشگاه “دوموتکس” از‏‎ ۱۶‎تا۱۹ژانویه /۲۶تا۲۹دی/ در شهر هانوفر منتشر شده، بود  آمده است: ۸۰درصد این میزان‎ ‎واردات به ۴کشور هند، ایران نپال و پاکستان اختصاص دارد‎. ‎هند بااختصاص ۲/۴۴درصد‎ ‎ازمیزان کل صادرات این کالا به آلمان در رده نخست قراردارد،ایران با ۱۵درصد،‎ ‎نپال با ۴/۱۲درصدو و پاکستان ۴/۸ در رده های بعدی قرار دارند‎.

‎ارزش فرش،‎ ‎گلیم و کفپوش صادر شده از هند به آلمان ۳۵میلیون و ۶۰۰هزار یورو،ایران ۲۸میلیون‎ ‎یورو،نپال ۱۴میلیون و ۳۰۰هزار یورو و پاکستان ۱۲میلیون و ۹۰۰هزار یورو بوده است‎.
‎در مدت مشابه سال ۲۰۰۸ حدود ۲میلیون و ۲۰۰هزار متر مربع از این کالا به ارزش‎ ۱۱۹‎میلیون یورو وارد آلمان شده بود که هند با ۱میلیون و ۱۰۰هزار مترمربع به ارزش‎ ۳۳‎میلیون یورو در رده نخست قرارداشته است و نپال با ۴۰۰هزار مترمربع به ارزش ۱/۱۸‏‎ ‎میلیون یورو و ایران با ۳۰۰هزار متر مربع به ارزش ۳۳میلیون یورو و پاکستان‎ ‎با‎ ۲۰۰‎هزار مترمربع به ارزش ۱۸میلیون یورو در مکان های بعدی جای گرفته بودند‎.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×