اخبار نساجی

ایران مقام نخست را در تحقیقات فرش دستباف دارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ایران مقام نخست را در تحقیقات فرش دستباف دارد

رئیس انجمن علمی فرش ایران گفت: ایران در زمینه تحقیقات فرش دست‌باف مقام نخست منطقه را به خود اختصاص داده و امیدواریم در ۵ یا ۶ سال آینده به مقام اول جهانی دست پیدا کنیم.

به گزارش میراث آریا (chtn)، «جلال‌الدین بصام» افزود: راه‌اندازی دوره کارشناسی ارشد آموزش فرش دست‌باف در دانشگاه‌ها، عاملی برای توسعه تربیت پژوهشگر فرش شده است.

وی گفت: با ورود نیروهای تازه نفس و جوان به عرصه تحقیقات فرش، تحقیقات در زمینه فرش دست‌باف وسعت بیشتری خواهد یافت.

بصام افزود: اکنون با نخستین خروجی دوره‌های آموزشی مواجه‌ایم که تحقیقات کاربردی در زمینه فرش دست‌باف انجام شود و منجر به تولید علم خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی گفت: باید بتوان با ساماندهی دانشگاه‌هایی که فرش دست‌باف را آموزش می‌دهند و با مسیردهی تحقیقات، به مقام نخست دنیا در زمینه فرش دست پیدا کنیم.

رئیس انجمن علمی فرش ایران با اشاره به تدوین دانش‌نامه فرش از سوی انجمن علمی فرش ایران افزود: این دانش‌نامه با ۳۲۰ مدخل در زمینه فرش دست‌باف در حال تهیه و تدوین است.

وی تدوین این دانش‌نامه را عاملی برای ماندگاری هنر فرش دانست و یادآور شد: تاکنون ۳۰۰ مدخل آن به رشته تحریر درآمده است و به زودی پس از طی مراحل مختلف چاپ می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×