اخبار فرش ماشینی

ایران‎ ‎و تاجیکستان در ده زمینه صنعتی همکاری خواهند کرد‎

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

وزیر انرژی و صنایع جمهوری تاجیکستان بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با مهندس محرابیان‎ ‎وزیر صنایع و معادن، جمهوری اسلامی ایران را یکی از پیشرفته ترین کشورها در حوزه‎ ‎صنعت دانست‎.  در این دیدار شیر علی گل ، از‎ ‎پیشرفت های صنعتی و معدنی جمهوری اسلامی ایران ابراز خرسندی کرد و فهرستی از زمینه‎ ‎های همکاری صنعتی و معدنی میان دو کشور را برای استفاده از توانمندی های صنعتی و‎ ‎معدنی جمهوری اسلامی ایران ارائه نمود‎.

‎وزیر صنایع و انرژی تاجیکستان با اشاره‎ ‎به برنامه های توسعه صنعت و انرژی در تاجیکستان تاکید کرد:تاجیکستان زمینه های لازم‎ ‎برای حضور صنعتگران ایران در کشور را فراهم کرده است و از هر گونه فعالیت صنعتی و‎ ‎معدنی جمهوری اسلامی ایران در این کشور حمایت می کند‎. ‎وی افزود: مردم تاجیکستان‎ ‎به همکاری با جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک کشور بزرگ منطقه افتخار می کنند و در‎ ‎برنامه های توسعه ای خود روی حمایت تکنولوژیکی ایران حساب کرده اند‎.
‎وی از‎ ‎تولیدات کارخانجات تراکتور سازی ؛ خودرو و کمک جمهوری اسلامی ایران برای تولید‎ ‎آلومینیوم در این کشور تشکر و قدردانی کرد‎.  ‎مهندس علی اکبر محرابیان نیزبا‎ ‎اشاره به اشتراکات فرهنگی میان دو کشور، زبان فارسی را سرمایه ای ارزشمند برای‎ ‎توسعه روابط میان ایران و تاجیکستان دانست‎.

‎وزیر صنایع و معادن اظهارداشت: ویژگی‎ ‎صنعتگران ایرانی که در کشورهای خارجی فعالیت دارند این است که فن آوری های نوین‎ ‎صنعتی را به کشور هدف صادراتی ایران صادقانه انتقال خواهند داد، بگونه ای که مردم‎ ‎کشورهای هدف صادراتی ایران پس از آموزش های لازم قادر به تولید کالای ایرانی مورد‎ ‎نظر خواهند بود‎.
‎مهندس محرابیان با توصیف توانمندی های صنعت و معدن ایران ،‎ ‎آمادگی وزارت صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه همکاری های صنعتی و‏‎ ‎معدنی با کشور دوست و برادر تاجیکستان اعلام کرد‎.
‎وزرای صنایع ایران و‎ ‎تاجیکستان در پایان برای همکاری در زمینه تولید ژنراتور برق، لامپ کم مصرف، ایجاد‎ ‎کارخانه سیمان، فعالیت های زمین شناسی، فعالیت های معدنی، نساجی، استحصال پوست و‎ ‎چرم و ایجاد کارخانجات سبک لبنی تبادل نظر کردند که قرار شد هیئتهای کارشناسی طرفین‎ ‎مطالعات لازم را آغاز کنند‎.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×